În prezent, România are un stoc total de retail modern de peste 4,3 milioane de metri pătrați, din care peste 2,7 milioane de metri pătrați mall-uri, iar restul în principal parcuri de retail.
Peste 60% din suprafața totală de retail modern este concentrată în primele 10 cele mai mari orașe, cu peste 200.000 de locuitori, conform datelor compliate de Colliers.
Anul 2023 s-a încheiat cu unul dintre cele mai bune rezultate din 2011 încoace în ceea ce privește livrările de noi proiecte de retail, adăugând aproximativ 220.000 de metri pătrați la suprafața totală.
Cele mai mari inaugurări din 2023 au fost Promenada Craiova (63.700 de metri pătrați), parcul de retail AFI Arad (29.400 de metri pătrați) și Carolina Mall Alba Iulia (28.900 de metri pătrați).
CITEȘTE ȘI: TED’S Coffee ajunge la o rețea de 38 de locații
Anul trecut au intrat în România branduri noi, cele mai importante fiind Lefties, Jimmy Kay, Wittchen și Stefanel (o reintrare, după ce brandul a ieșit complet de pe piață în 2021).
Totuși, cu mai puțin de 90.000 de metri pătrați de noi proiecte moderne de retail anunțate în acest an, mai mult de jumătate provenind de la un singur proiect, Argeș Mall Pitești, se observă un declin față de anul trecut.
MONEY BUZZ | ȘTIRI BUSINESS| ȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |
Articolul România are un stoc total de retail modern de peste 4,3 milioane metri pătrați a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business