Salonul auto Shanghai 2025, încă în desfășurare, a generat o mare agitație pe piața auto românească. După ce grupul Chery Auto a anunțat intrarea oficială în România, prin AutoItalia, a modelelor sale Chery Tiggo, BYD, alt mare producător chinez, a anunțat eminenta lansare a nu mai puțin de patru modele proprii.
BYD va pune la dispoziția șoferilor români automobilele BYD Sealion 7, BYD Seal U DM-i, BYD Seal și BYD Atto 2.
BYD intră direct în România, cu propriul importator, în timp ce alte mărci de mașini produse în China, precum MG sau Leap au ales un importator si diverse rețele de dealeri români.
Primele orașe din România unde vor fi disponibile showroom-uri BYD sunt București, Iași, Brașov, Timișoara, Cluj, Constanța, Pitești.
În 2025, importatorul BYD se așteaptă la vânzări de 5000 de mașini electrice și plug-in hibrid în România.
Chery Auto va aduce în România tot în 2025 și marca sa Chery Omoda / Jacoo, SUV-uri premium, plug-in hybrid sau full-electric (EV), dar printr-un importator din Ungaria.
Salonul auto Shanghai 2025 a luat fața Genevei
La salonul auto din cosmopolitul Shanghai, Chery Auto a arătat lumii și ziariștilor prezenți, Informateca.ro a avut reprezentanții săi, mai multe modele care au atras deja ”suspine” din partea competiției europene sau americane.
Salonul numară nu mai puțin de 100 de premiere, iar constructorii de lux europeni nu au ratat șansa să fie prezenți pe spații generoase.
Ar trebui să amintim despre cele patru modele Chery Tiggo (4,7,8 și 9), e gama abia lansată Chery Lepas, marcă care va intra în Europa pe segmentul premium cu cele trei modele SUV Chery Lepas 4, 6 și 8.

Cu aceeași ocazie, Chery Auto a arătat lumii și limuzina de lasă D, Chery Luxeed (link PRescu.ro), un concurent excelent pentru Tesla sau electricele germane de la BMW, Audi sau Mercedes.
Constructorii Chinezi vin în România cu o gamă de beneficii precum prețurile competitive, dotările generoase și autonomia tot mai mare pentru mașinile electrice sau hibride cu care atrag clienții locali.
BYD – liderul global intră în România
BYD (Build Your Dreams), cel mai mare producător mondial de mașini electrice în 2024, este prezent pe piața românească cu modelul Atto 3, un SUV compact electric.
Atto 3 oferă o autonomie de aproximativ 420 km (WLTP), un motor electric de 204 CP și un interior high-tech cu ecran central rotativ și o gamă largă de sisteme de asistență pentru șofer.
Prețul pornește de la aproximativ 37.000 de euro, fără a lua în calcul subvențiile oferite prin programul Rabla Plus. Modelul este distribuit oficial prin New Kopel Car Import.
MG – un nume britanic cu tehnologie chineză
Deși MG este o marcă cu rădăcini britanice, astăzi face parte din portofoliul gigantului chinez SAIC Motor. În România, modelul disponibil este MG4 Electric, un hatchback 100% electric cu autonomie între 350 și 450 km, în funcție de versiune.
MG4 se remarcă printr-un design sportiv, performanțe decente (170–204 CP), încărcare rapidă și un preț de pornire de aproximativ 31.000 euro.
Modelul a câștigat rapid popularitate datorită raportului calitate/preț, fiind comparat adesea cu rivali mai scumpi precum VWID.3. Rețeaua de vânzare este în extindere la nivel național.

Tot la Shanghai, MG a arătat lumii ”butucănosul” SUV electric Cyber X, o mașină care va ajunge în România și va concura pe o piața a SUV-urilor care este destul de aglomerată, vezi detalii aici: PRescu.ro
Leapmotor – compactă sau SUV? Ambele disponibile
Leapmotor, un startup susținut de Stellantis, a intrat pe piața românească în toamna anului 2024 prin AutoGreen Motor. Sunt disponibile două modele:
Leapmotor T03 – un mini-urban ideal pentru oraș, cu autonomie de aproximativ 280–300 km și un preț accesibil, în jurul a 20.000 de euro.
Leapmotor C10 – un SUV de familie cu autonomie de peste 400 km, destinat celor care vor mai mult confort și spațiu.
Ambele modele beneficiază de sisteme moderne de infotainment și siguranță, fiind potrivite atât pentru naveta zilnică, cât și pentru drumuri mai lungi.
Farizon – soluții comerciale electrice
O noutate interesantă pe piața românească o reprezintă marca Farizon, parte a grupului Geely (proprietarul Volvo și Polestar). Farizon oferă vehicule electrice comerciale:
Farizon V6E – un vehicul comercial ușor, perfect pentru transport urban.
Farizon SuperVan – un van electric de capacitate mai mare, destinat firmelor de curierat și logistică.
Modelele sunt distribuite în România prin AutoWallis și sunt deja disponibile pentru achiziție.
Ora – în prag de lansare
Ora, marca electrică a grupului Great Wall Motors, se pregătește să lanseze oficial modelul Funky Cat în România. Este vorba despre un hatchback urban cu un design retro-futurist, autonomie de peste 300 km și echipamente moderne. Deși modelul nu este încă pe piață, showroomurile și test drive-urile sunt deja în pregătire.
Ce urmează?
Pe lângă mărcile deja prezente, alte branduri chinezești importante precum Xpeng, GAC Aion, Nio sau chiar Xiaomi au planuri clare de extindere în Europa și, implicit, în România. Unele dintre aceste modele se poziționează în segmentul premium, iar altele mizează pe accesibilitate, ceea ce poate schimba radical peisajul auto în următorii ani.
Mașinile electrice chinezești nu mai sunt o promisiune vagă, ci o realitate prezentă pe drumurile din România. Cu modele accesibile, dotate și eficiente, producătorii din China câștigă rapid teren într-o piață în tranziție. Pentru consumatori, aceasta înseamnă mai multe opțiuni și prețuri mai competitive, într-un moment în care mobilitatea electrică devine tot mai importantă.