Proiectul de conversie a locomotivelor diesel hidraulice ale CFR Călători în locomotive electrice cu acumulatori implică o colaborare între companii din Constanța, Brașov și Craiova. Inițiativa, derulată la uzina SCRL Brașov, folosește tehnologia brevetată de Euroest Constanța, iar echipamentele necesare sunt furnizate de INDA Craiova.
„Proiectul ambițios și fascinant de la SCRL Brașov începe să prindă contur, în colaborare cu INDA Craiova. Pe un proiect Euroest, începem să dăm viață locomotivelor ecologice!”, a transmis vineri, pe pagina sa de Facebook, liderul sindical de la SCRL Brașov, Eugen Neagu.
În luna martie, Societatea de Reparaţii Locomotive CFR SCRL Brașov a finalizat prima conversie a unei locomotive diesel într-una electrică pe baterii. În total, sunt vizate 20 de locomotive diesel hidraulice LDH, care vor fi transformate în locomotive electrice cu acumulatori, potrivit directorului SCRL Brașov, Laurențiu Ilie, citat de Club Feroviar.
Vezi și Softronic (Craiova) va moderniza 19 locomotive electrice pentru CFR Călători
„Azi scriem o nouă filă de istorie pentru CFR Călători. La SCRL Brașov facem o nouă minune prin transformarea unei locomotive diesel în locomotivă electrică pe baterii (supranumită deja ‘Tesla de Brașov’)”, declara în martie liderul sindical Eugen Neagu.
Locomotivele LDH modernizate vor deservi serviciile de manevră
Locomotivele LDH, construite în Germania în anii ’60-’70, sunt cunoscute pentru fiabilitatea lor și sunt folosite în special în activitățile de triaj. Versiunile modernizate la Brașov vor fi utilizate exclusiv pentru serviciile de manevră ale CFR Călători, în revizii de vagoane și stații.
Conversia a fost posibilă datorită patentului brevetat de Euroest Constanța, pus gratuit la dispoziția CFR Călători.
Finanțare din PNRR pentru modernizarea a 37 de locomotive
Separat, CFR Călători a atribuit direct, la sfârșitul anului 2023, către filiala sa SCRL Brașov, două contracte pentru modernizarea unor locomotive:
Modernizarea a 17 locomotive electrice de 3.400 kW, dotate cu motoare electrice de tracțiune asincrone și sistem ETCS nivel 2;
Conversia a 20 de locomotive diesel-hidraulice LDH de 1.250 CP în locomotive electrice cu acumulatori plug-in.
Aceste contracte includ și servicii de mentenanță. În total, proiectele beneficiază de o finanțare cumulată de 525 milioane de lei (aproximativ 105 milioane de euro), fonduri provenite din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Un pas important către ecologizarea parcului feroviar
Prin acest proiect, CFR Călători face un pas important în direcția ecologizării parcului feroviar și reducerii amprentei de carbon a activităților sale de manevră. În același timp, inițiativa valorifică colaborarea dintre companii românești din mai multe centre industriale cheie: Constanța, Brașov și Craiova.