Sophia, retailerul românesc specializat în decorațiuni textile personalizate, și-a lansat noile colecții de perdele și draperii ignifugate și blackout, pe piețele din afara țării în cadrul târgurilor de profil de la Milano și New York. Compania reușește astfel să fie tot mai prezentă la nivel internațional și să răspundă cererilor în creștere pentru produse premium și personalizate.
Sophia își extinde prezența prin târguri de design globale și colecții dedicate exportului
„Participarea la târgurile de profil din Milano și New York consolidează poziționarea Sophia ca brand global, capabil să livreze textile premium și personalizate, la standarde internaționale. Ne bucurăm să vedem că produsele noastre rămân relevante, iar noile colecții acoperă nevoile piețelor mature precum Italia sau SUA. Deși distincte, acestea converg spre tendințe comune – țesături naturale (in, bumbac, vâscoză), respectarea standardelor stricte de ignifugare (M1, NFPA 701) și preferința pentru stilul de finisare „Wave”. Prezența noastră la aceste evenimente ne-a reconfirmat potențialul de extindere în afara țării. Credem cu tărie că românii din diaspora pot fi parteneri cheie în consolidarea prezenței noastre la nivel internațional, aducând un plus de valoare și autenticitate”, a declarat Anamaria Ștefan Georgescu, fondatoare Sophia.
La Milano, Sophia a expus o selecție de materiale cu certificare M1, într-un stand realizat împreună cu arhitecții Studio 2BA și inspirat din sculptura lui Constantin Brâncuși. La New York, compania a propus un concept expozițional vibrant și a lansat o nouă colecție de textile ignifugate, conforme cu standardul NFPA 701.
Totodată, compania a prezentat publicului, format în principal din arhitecți, designeri de interior și dezvoltatori, și trei opțiuni de colaborare. Prin programul de francizare completă, Sophia le oferă partenerilor oportunitatea de a deschide un showroom dedicat, cu o suprafață minimă de 50 mp, într-un concept 100% operațional, „la cheie”. Costul de pornire este de 22.690 de euro și acoperă amenajarea spațiului, mobilierul personalizat, colecțiile complete cu cele 140 de mostrare de țesături, materialele de marketing, trainingul specializat și accesul la platforma digitală Sophia.
Complementar, programul „micro-franciza Sophia” propune o soluție accesibilă de 5.000 de euro, sub forma unui corner cu dimensiuni între 4 și 30 mp, destinat integrării brandului în magazine existente din domenii conexe – mobilă, vopseluri decorative, tâmplărie sau alte produse pentru amenajări interioare. Acest pachet include standere, 40 de mostrare cu țesături, aplicația proprie cu configurator, acces în ERP, materiale de branding, know-how și o valiză specială pentru prezentări la clienți.
În plus, Sophia oferă un al treilea model de parteneriat, creat special pentru arhitecți și designeri independenți: un kit mobil de lucru – în format valiză – care facilitează prezentarea directă a colecțiilor, completat de condiții comerciale preferențiale și suport personalizat din partea echipei Sophia.
Pe lângă inovațiile în materie de produse și servicii, compania a prezentat oficial și aplicația mobilă Sophia care va fi disponibilă din luna septembrie 2025, o platformă inovatoare dedicată partenerilor B2B (francize, mini-francize, arhitecți și designeri). Dezvoltată pe parcursul a cinci ani, aplicația permite comandarea rapidă și personalizată a perdelelor și draperiilor, direct de pe mobil, cu livrare în Europa și Statele Unite. Această soluție digitală optimizează eficiența și autonomia partenerilor, oferind acces instant la întregul portofoliu de produse.
„Mizăm pe diaspora nu doar ca public, ci ca partener activ în dezvoltarea brandului. Prin noul model de micro-franciză, dorim să atragem români din străinătate care își doresc o afacere solidă, susținută de un brand recunoscut în România și tot mai prezent pe piețele internaționale. În plus, noua platformă dezvoltată intern ne ajută să oferim susținere rapidă partenerilor noștri indiferent de țara în care se află”, a adăugat fondatoarea Sophia, Anamaria Georgescu
Prin participarea la aceste târguri internaționale, Sophia își consolidează poziția ca furnizor european de soluții textile personalizate pentru piața rezidențială și HoReCa, cu accent pe inovație, sustenabilitate și adaptabilitate.
Prezentă deja în 15 județe din România, cu puncte principale în București, Iași și Cluj-Napoca, Sophia operează și o franciză de succes în Miami (SUA) și în Mallorca, Spania.
În 2024, compania a atins o cifră de afaceri cumulată de 7 milioane de euro, printr-o rețea de 30 de magazine (dintre care 5 proprii și 25 în sistem de franciză). Pentru 2025, Sophia estimează o creștere de peste 20%, susținută de extinderea pe piețele din SUA și Spania.
Articolul Sophia își extinde prezența prin târguri de design globale și colecții dedicate exportului apare prima dată în Casoteca.