Volkswagen pregătește o transformare majoră pentru SUV-ul electric ID.4, cel mai vândut model electric al mărcii, care va debuta în 2026. Potrivit CEO-ului Volkswagen, Thomas Schäfer, redesignul va fi atât de amplu încât ID.4 va fi considerat „un automobil complet diferit”, marcând un pas important spre alinierea cu noua filosofie de design a mărcii, inspirată de concepte precum ID.2All și ID.Every1.
Un design nou, inspirat de Tiguan și ID.2All
Facelift-ul programat pentru sfârșitul lui 2026 va aduce un aspect exterior complet revizuit, cu o poziție mai joasă și mai lată, conform declarațiilor lui Kai Grünitz, șeful departamentului de dezvoltare tehnică al VW. Noul ID.4 va adopta un limbaj de design mai robust, cu elemente preluate de la conceptul ID.2All, care promovează linii curate și o estetică mai tradițională, dar modernă. Există speculații că modelul ar putea fi redenumit „Tiguan electric”, pentru a sublinia legătura cu popularul SUV cu combustie al mărcii.
Interiorul va fi, de asemenea, reproiectat, cu un accent pe calitate și funcționalitate. Volkswagen răspunde criticilor aduse actualului sistem de control tactil, reintroducând butoane fizice, inclusiv un buton rotativ pentru volum, pentru o operare mai intuitivă. Noul tablou de bord și interfața de utilizare vor fi inspirate de ID.2All, oferind o experiență mai ergonomică și premium.
Îmbunătățiri tehnice pentru eficiență și performanță
Redesignul nu se limitează la estetică. Volkswagen va implementa motoare electrice mai eficiente și baterii avansate, bazate pe platforma MEB+ îmbunătățită.
Vezi și Când va fi lansat VW ID.7, urmașul 100% electric al popularului Passat?
Pentru prima dată, ID.4 va include în versiunile de bază celule LFP (litiu-fier-fosfat), care reduc costurile și sporesc autonomia. Aceste actualizări tehnice vor alinia ID.4 la performanțele modelului ID.7, recent lansat în Europa. Deși specificațiile exacte nu au fost dezvăluite, se așteaptă o creștere a autonomiei față de actualul maxim de 550 km (WLTP) pentru modelul european.
Menținerea competitivității
Lansat în 2020, ID.4 a devenit rapid unul dintre cele mai populare SUV-uri electrice din Europa, cu 84.900 de unități vândute în prima jumătate a lui 2025 (împreună cu ID.5). La nivel global, Volkswagen Group a livrat 465.500 de vehicule electrice în același interval, consolidându-și poziția de lider pe piața EV din Europa.
Redesignul din 2026 are ca scop menținerea competitivității ID.4 în fața rivalilor precum Tesla Model Y și Toyota bZ4X, până la lansarea noii platforme SSP în 2028.