Industria de media și divertisment locală va atinge 4,91 miliarde euro în 2029

Industria de media și divertisment din România va înregistra o creștere constantă de aproximativ 2% pe an în perioada 2025-2029, urmând să atingă o valoare de 4,91 miliarde euro până în 2029, potrivit unui raport PwC.

Publicitatea pe internet va crește cu 7,5% anual, de la 297 milioane euro în 2025 la 387 milioane euro în 2029, cu un avans notabil în publicitatea video online, căutările plătite și anunțurile clasificate.

Jocurile video și esports vor crește cu 8,8% pe an, veniturile urcând de la 298 milioane euro în 2025 la 425 milioane euro în 2029, datorită jocurilor sociale, ocazionale și publicității în aplicații.

Serviciile de streaming, precum Netflix, HBO Max sau Disney+, vor avansa cu 7% anual, de la 268 milioane euro în 2025 la 338 milioane euro în 2029, platformele pe bază de abonament dominând piața.

Industria cinematografică va crește cu 5% pe an, de la 68 milioane euro în 2025 la 79 milioane euro în 2029, susținută de producții locale de succes, precum Buzz House The Movie. În 2024, au fost lansate 228 de filme în România, față de 214 în 2023.

Publicitatea outdoor va crește de la 49 milioane euro în 2025 la 58 milioane euro în 2029, cu un accent pe formatele digitale (DOOH), în timp ce publicațiile tipărite și digitale vor rămâne stabile la 104 milioane euro, cu creșteri în zona digitală compensând declinul presei scrise.

Televiziunea tradițională va stagna la circa 920 milioane euro, susținută de abonamente și publicitate multicanal, în contrapondere cu muzica, radioul și podcasturile care vor crește cu 5% anual, atingând 52 milioane euro în 2029, datorită streamingului muzical și festivalurilor.

Articolul Industria de media și divertisment locală va atinge 4,91 miliarde euro în 2029 a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business