Gara de Nord va intra într-un amplu proces de regenerare urbană și modernizare

Primarul general interimar, Stelian Bujduveanu, a anunțat marți un proiect de regenerare urbană în zona Gării de Nord, menită să redea funcționalitatea și atractivitatea unuia dintre cele mai importante noduri de transport din București. Zona a fost mult timp marcată de degradare, iar autoritățile locale vor să o transforme într-un spațiu modern, adaptat nevoilor orașului.

Potrivit edilului, proiectul va include transformarea zonei într-un nod intermodal care să conecteze eficient toate mijloacele de transport – metrou, tramvai, autobuz, troleibuz, taxi și tren. De asemenea, este prevăzută construirea unei parcări subterane de tip park & ride și realizarea unei zone de agrement suspendate între clădirea Gării și Pasajul Basarab, care să funcționeze ca un parc urban cu spații verzi și alei pietonale.

Modernizarea arterelor din jurul Gării

Primăria Capitalei își propune și modernizarea arterelor importante din jurul Gării de Nord: Calea Griviței, Bulevardul Dinicu Golescu, Bulevardul Gheorghe Duca și Strada Gării de Nord. Lansarea proiectului va avea loc printr-un concurs internațional de soluții, la care vor fi invitate birouri de arhitectură și urbanism.

Contractul CFR pentru reabilitarea stației

În paralel, CFR Infrastructură are deja în derulare un contract de modernizare, consolidare și reabilitare a Gării de Nord, semnat anul trecut. Contractul are o valoare de aproximativ 419,85 milioane lei (fără TVA), fiind câștigat de asocierea de firme românești SC GDO MOV IMPEX SRL și SC OMEGA CERT SISTEM SRL.

Vezi și Trotuare rulante de 2,5 milioane de euro zac în ruină la Gara de Nord

Durata totală a contractului este de 116 luni: 9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuția lucrărilor, o lună pentru verificări și 60 de luni perioadă de garanție.

Gara de Nord – monument istoric

Etapa I a proiectului CFR vizează reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri principale ale clădirii, monument istoric: Corpul A (clădirile de pe Bulevardul Dinicu Golescu), Corpul B (zona centrală cu coloane și casele de bilete clasa I) și Corpul C (casele de bilete clasa a II-a de pe Calea Griviței).

Prin combinarea celor două proiecte – urban și feroviar – autoritățile promit o transformare profundă a celei mai importante gări din România, atât ca infrastructură de transport, cât și ca zonă urbană integrată în viața orașului.