Transportul feroviar din România se află într-un proces de modernizare, aducând pe șinele țării atât garnituri pentru operatorul național, cât și pentru companii private. Noile achiziții, de la cele 37 de trenuri Alstom destinate CFR, până la prima ramă electrică chinezească, marchează un pas important către un transport mai eficient și mai rapid.
Alstom Coradia Stream: 37 de trenuri pentru CFR Călători, livrate până în 2026
Conform președintelui Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), Mihai Barbu, livrarea celor 37 de trenuri electrice Alstom Coradia Stream va fi intensificată în perioada următoare, cu un ritm de patru garnituri pe lună. Întregul lot ar urma să ajungă în România până în mai 2026.
Vezi și Trenul Alstom Coradia Stream pleacă mâine din București spre Brașov
Până în prezent, cinci rame au fost livrate, dintre care trei se află deja în circulație. Unul dintre trenuri a avut o defecțiune recentă, care este în curs de remediere, iar o altă ramă, considerată prototip, va suferi modificări înainte de a fi introdusă în circulație.
Noile garnituri vor fi operate de CFR Călători și vor deservi rute interregionale cheie, precum:
București – Constanța
București – Craiova
București – Ploiești – Brașov – Arad – Timișoara
București – Craiova – Târgu Jiu – Deva
O premieră în sectorul privat: Trenul chinezesc de la Astra Transcarpatic
Pe lângă eforturile statului, și operatorii privați contribuie la modernizarea parcului feroviar. Compania Astra Transcarpatic a adus în România prima sa ramă electrică produsă în China, de către compania CRRC Sifang.
Trenul, modelul SFEMU 001, se află în prezent în faza de teste, fiind observat pe Magistrala 800 și în stația CFR Fetești. Această achiziție reprezintă o premieră, demonstrând că piața privată de transport feroviar din România este deschisă către noi tehnologii și furnizori, diversificând astfel opțiunile de transport pentru călători.
Aceste două proiecte, deși derulate în paralel de actori diferiți, subliniază o direcție clară de investiții în modernizarea căilor ferate românești, esențială pentru a răspunde nevoilor actuale de mobilitate.