Aproape jumătate dintre români (47%) au ales în acest an să achiziționeze rechizite online, iar coșul de cumpărături a depășit 500 de lei pentru aproape 58% dintre ei, ajungând chiar la peste 1.000 de lei în cazul a aproximativ 22% dintre familii, potrivit unui sondaj Cargus.
Peste 49% dintre părinți au fost nevoiți să-și majoreze bugetul pentru noul an școlar, pe fondul creșterilor de prețuri și a majorării TVA, 23% dintre aceștia alocând un buget mai mare cu peste 20% comparativ cu anul anterior.
Interesant este că în perioada pregătirilor pentru începutul de an școlar părinții au ales în primul rând calitatea, 58,4% având criteriu principal rezistența și fiabilitatea produselor, în timp ce doar 33,4% s-au ghidat exclusiv după preț.
Rechizitele școlare au dominat detașat lista cumpărăturilor din acest an (88,9%), urmate de haine și încălțăminte (79,2%) și de ghiozdane și genți (48,6%). În schimb, produsele electronice, precum laptopuri, tablete sau imprimante, au fost achiziționate de doar 6,6% dintre respondenții sondajului.
Deși au început achizițiile din timp, cu cel puțin două săptămâni înainte de începerea școlii (57,41%) sau chiar cu mai mult de o lună (22%), peste un sfert dintre cei care au comandat online s-au așteptat la livrare în 1 – 2 zile, iar 52,3% au fost dispuși să aștepte comenzile până la 4 zile.
Peste 68% au plasat cel puțin două comenzi online pentru necesarul copiilor, iar pentru livrare, aproximativ jumătate dintre ei au ales ridicarea din puncte de proximitate, în timp ce 38,2% au preferat livrarea la domiciliu.
Articolul Jumătate dintre părinți au cumpărat rechizite online pentru noul an școlar a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business