Doar 1 din 5 produse vândute în magazinele din România este marcă proprie

În România, mărcile private reprezintă aproximativ 20% din valoarea vânzărilor de bunuri de larg consum, un nivel sub media globală de 22,7% și semnificativ mai mic decât media europeană de 36,8%, arată datele Modern Buyer.

Potrivit datelor furnizate de principalele agenții de cercetare din România, cota de piață a mărcilor private diferă considerabil în funcție de formatul de retail, iar cele mai mari procente se regăsesc în rețelele de tip discount.

Aici, produsele private label depășesc chiar brandurile consacrate, cu o cotă de 55% din valoare și aproape 60% din volum. La polul opus, în benzinării și comerțul tradițional, aceste produse doar ating 1-2% din piață. În hipermarketuri, supermarketuri sau magazine de proximitate se situează în jurul unei cote de 13-15%.

Astăzi, mărcile proprii nu mai sunt limitate la segmentul low-cost și acoperă toate palierele de preț, economic, mediu și premium, și sunt prezente în aproape toate categoriile de bunuri de larg consum, inclusiv în cele dominate anterior de branduri consacrate, precum cafeaua, băuturile sau produsele de îngrijire personală.

Totodată, accentul pus pe produse locale și rețete tradiționale a deschis noi oportunități pentru producătorii români, în special pentru cei mici și medii. Astfel, au fost lansate programe precum „Gusturi Românești” sau „Cămara noastră”.

Articolul Doar 1 din 5 produse vândute în magazinele din România este marcă proprie a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business