Gigantul german al articolelor sportive Adidas a anunţat marţi că tarifele impuse de preşedintele american Donald Trump vor duce la majorări de preţuri pentru toate produsele sale comercializate în SUA, relatează CNBC.
Compania a precizat că, deşi nu ştie încă cu cât va creşte preţurile, disputa comercială globală o împiedică să îşi majoreze estimările financiare pentru întregul an, în pofida unei creşteri substanţiale a profitului în primul trimestru.
”Tarifele mai mari vor duce în cele din urmă la costuri mai mari pentru toate produsele noastre de pe piaţa americană”, a transmis Adidas într-un comunicat.
Deşi a subliniat că este ”parţial expusă” tarifelor impuse de Casa Albă produselor din China, aflate în prezent la o rată efectivă de 145%, Adidas a precizat că deja şi-a redus la minimum exporturile de produse fabricate în China către SUA. Compania a adăugat însă că cel mai mare impact provine din creşterea generală a tarifelor SUA aplicate şi altor ţări, în prezent situate în jurul valorii de 10%, în contextul negocierilor comerciale în desfăşurare.
”Având în vedere incertitudinea legată de negocierile dintre SUA şi diferitele ţări exportatoare, nu ştim care vor fi tarifele finale. Prin urmare, nu putem lua decizii definitive în acest moment. Creşterea costurilor din cauza tarifelor mai mari va conduce inevitabil la majorări de preţuri, nu doar în sectorul nostru, însă în prezent este imposibil de cuantificat acest impact sau de anticipat cum va reacţiona cererea consumatorilor”, a continuat compania.
Adidas a recunoscut că în prezent nu poate produce aproape niciunul dintre produsele sale în SUA.
Compania, cunoscută mai ales pentru pantofii sport Superstar, Sambas, Stan Smith şi Gazelle, precum şi pentru îmbrăcămintea sport, îşi produce bunurile în fabrici din ţări precum Vietnam şi Cambodgia, ambele confruntate cu tarife SUA de peste 40% în lipsa unui acord comercial.
O dilemă similară în privinţa creşterii preţurilor şi impactului asupra cererii este resimţită în prezent de aproape toate companiile de retail care activează pe piaţa americană, de la platforme cu preţuri foarte mici precum Temu, până la branduri de lux precum Hermès.