Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a organizat marți, 1 aprilie, o întâlnire de lucru cu mandatarii financiari înregistrați pentru alegerile prezidențiale și echipele de campanie ale candidaților.
AEP explică regulile pentru materialele publicitare electorale. Acestea trebuie să respecte cerințele legale în campania pentru alegerile prezidențiale
Campania electorală va începe pe 4 aprilie 2025, la ora 00:00, și se va încheia pe 3 mai, la ora 07:00. În cazul organizării unui al doilea tur de scrutin, aceasta va debuta după validarea rezultatelor primului tur de către Curtea Constituțională a României și se va încheia pe 17 mai, la ora 07:00, anunță AEP.
În cadrul întâlnirii, au fost prezentate informații despre etichetarea materialelor de propagandă electorală și prevederile incluse în Ghidul finanțării campaniei electorale.
Ca element de noutate, indiferent de modul de distribuire – inclusiv prin radio, televiziune și servicii media audiovizuale la cerere – materialele publicitare politice utilizate în campania pentru alegerile prezidențiale din 2025 trebuie să conțină:
a) o mențiune clară că reprezintă un material publicitar politic;
b) numele candidatului sau al formațiunii politice care a solicitat, finanțat sau distribuit materialul, alături de adresa de e-mail și, dacă este publică, adresa poștală a candidatului ori sediul formațiunii politice;
c) o indicație privind utilizarea tehnicilor de direcționare a unui public-țintă sau de distribuire specifică, conform art. 3 pct. 11 și 12 din Regulamentul (UE) 2024/900 al Parlamentului European și al Consiliului din 13 martie 2024, atunci când este cazul.
De asemenea, materialele publicitare politice trebuie să includă următoarele informații suplimentare:
d) o mențiune clară că fondurile utilizate pentru pregătirea, plasarea, promovarea, publicarea, distribuirea sau difuzarea materialului provin exclusiv din sursele permise de Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
e) specificarea, dacă este cazul, că materialul a fost realizat în cadrul unei campanii de promovare electorală sau că face parte dintr-o promovare electorală plătită;
f) codul unic de identificare al mandatarului financiar, așa cum este înregistrat la Autoritatea Electorală Permanentă, conform reglementărilor în vigoare.
Potrivit AEP, sesizările privind desfășurarea campaniei electorale pe platformele online foarte mari trebuie adresate Biroului Electoral Central (BEC) pentru alegerile prezidențiale din 2025.