BYD, concurentul Tesla, intră pe piața din România cu patru modele. Cum sunt prețurile?

Liderul mondial în producția de autovehicule electrice, BYD, este prezent oficial și în România, introducând modele 100% electrice și hibride cu tehnologia plug-in DM-i. Clienții din România au la dispoziție, în oferta inițială, modele SUV și sedan, și diferite variante de motorizare.

Modelul de vârf de gamă este SEALION 7, un SUV 100% electric care atinge 100 km/h în doar 4,5 secunde și are o autonomie de până la 502 km datorită bateriei de tip Blade. Prețul de pornire este de 40.590 euro (TVA inclus) și poate ajunge până la 49.590 euro (TVA inclus).

BYD aduce pe plan local și SUV-ul plug-in hybrid SEAL U DM-i. Dotat cu tehnologia avansată Super DM, acest model poate parcurge peste 1.000 km cu bateria complet încărcată și rezervorul plin. Prețul pentru varianta de bază este 34.890 euro (TVA inclus) și poate atinge prețul de 41.890 euro (TVA inclus) pentru varianta de top, Design.

Al treilea SUV din gama BYD, ATTO 2, este dotat cu aceeași baterie revoluționară tip Blade și construcție Cell-to-Body regăsite și la modelele SEALION 7 și SEAL. Mașina are un motor cu combustie internă de 1,5 benzină, iar prețul de start este 22.590 euro (TVA inclus), în timp ce varianta cea mai scumpă este cu 3.000 de euro mai scumpă.

Singurul sedan din oferta BYD pe piața locală este SEAL, cu aceeași construcție high-tech ca și SUV-ul SEALION 7, având un profil mai aerodinamic ce contribuie la o autonomie de până la 570 km (WLTP), datorită bateriei tip Blade. Modelul de început de gamă costă 37.590 euro (TVA inclus), iar varianta superioară are un preț de 42.590 euro (TVA inclus).

Primele centre de vânzare din România sunt deschise în București, la Țiriac Auto și DAB Auto. BYD estimează că va extinde rețeaua la peste 30 de puncte de vânzare la nivel național până la sfârșitul anului 2025, inclusiv în orașe precum Ploiești, Brașov, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța, Pitești și Craiova.

Înființată în 1995, compania chineză BYD (Build Your Dreams) a devenit anul trecut primul constructor auto din lume care a atins pragul de 10 milioane de vehicule electrice și PHEV produse. La BYD lucrează peste 110.000 de ingineri și tehnicieni și depune, în medie, peste 40 de cereri de brevet în fiecare zi lucrătoare.

CITEȘTE ȘI | Românii, cei mai optimişti europeni în privinţa maşinilor electrice

Articolul BYD, concurentul Tesla, intră pe piața din România cu patru modele. Cum sunt prețurile? a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business