România devine parte din expansiunea europeană a BYD, lider mondial în producția de autovehicule electrice și hibride plug-in. Compania își face intrarea oficială pe piața locală cu o gamă variată ce include trei modele 100% electrice și noul hibrid SEAL U DM-i, un SUV de ultimă generație, care completează portofoliul inițial.
BYD debutează oficial în România. Expansiunea include modele hibride și showroom-uri în toată țara
BYD își propune o prezență solidă în România, cu planuri ambițioase de a deschide peste 30 de showroom-uri în întreaga țară până la finalul anului 2025, marcând astfel un nou pas important în extinderea sa europeană.
Clienții din România au la dispoziție, în oferta inițială, modele SUV și sedan, și diferite variante de motorizare. Modelul de vârf de gamă este SEALION 7, un SUV 100% electric, de înaltă performanță, care atinge 100 km/h în doar 4,5 secunde și are o autonomie de până la 502 km datorită bateriei Blade. Modelul exemplifică perfect angajamentul BYD față de cercetare și dezvoltare, integrând tehnologia Cell-to-Body pentru o rigiditate structurală și siguranță excepționale, precum și cel mai rapid motor electric de serie din lume, capabil să atingă 23.000 rpm.
Clienții pot opta și pentru elegantul SEAL în variantă sedan, care beneficiază de aceeași construcție high-tech ca și SUV-ul SEALION 7, având un profil mai aerodinamic ce contribuie la o autonomie de până la 570 km (WLTP), datorită bateriei Blade.
Pentru clienții care au nevoie de și mai multă flexibilitate pentru deplasări frecvente pe distanțe lungi, BYD introduce și SUV-ul plug-in hybrid SEAL U DM-i. Dotat cu tehnologia avansată Super DM, acest model îmbină plăcerea unei experiențe de condus electrice, lină și receptivă, cu o autonomie excepțională. SUV-ul SEAL U DM-i, poate parcurge peste 1.000 km cu bateria complet încărcată și rezervorul plin.
Gama BYD disponibilă în România este completată de ATTO 2, un SUV compact cu un raport excelent calitate-preț, care îmbină un habitaclu spațios și bine gândit pentru familii, dotat cu tehnologii utile pentru activitățile cotidiene, cu aceeași baterie revoluționară Blade și construcție Cell-to-Body regăsite și la modelele SEALION 7 și SEAL.
Primele centre de vânzare din România sunt deschise în capitală, la București, în parteneriat cu Țiriac Auto și DAB Auto. BYD estimează că va extinde rețeaua la peste 30 de puncte de vânzare la nivel național până la sfârșitul anului 2025, inclusiv în orașe precum Ploiești, Brașov, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța, Pitești și Craiova.
Stella Li, Vicepreședinte Executiv BYD, a declarat: „Suntem foarte încântați să lansăm rețeaua în România. În cadrul BYD, misiunea noastră este ca tehnologiile noastre sustenabile să fie cât mai accesibile pentru cât mai mulți clienți, așadar fiecare nouă piață din Europa are o importanță deosebită pentru noi. Ne bucurăm, de asemenea, că debutăm aici cu SUV-ul nostru de înaltă performanță SEALION 7, și cu modelul SEAL U DM-i, oferind soluții atât pentru cei care își doresc mobilitate 100% electrică practică, cât și pentru cei care au nevoie de flexibilitatea călătoriilor lungi oferită de tehnologia hibridă Super DM. Privim cu încredere spre extinderea prezenței noastre în România pe parcursul anului 2025 și în anii următori.”
Înființată în 1995, compania BYD (Build Your Dreams) este singurul producător de autovehicule electrice și PHEV care a dezvoltat intern sisteme de propulsie, baterii de înaltă performanță, semiconductori auto, motoare și sisteme de control pentru motoare. În noiembrie anul trecut, BYD a devenit primul constructor auto din lume care a atins pragul de 10 milioane de vehicule electrice și PHEV produse – o realizare remarcabilă ce reflectă angajamentul constant al companiei față de dezvoltarea durabilă. În calitate de companie axată pe tehnologie, BYD are peste 110.000 de ingineri și tehnicieni și depune, în medie, peste 40 de cereri de brevet în fiecare zi lucrătoare.
În 2020, BYD a lansat revoluționara baterie Blade. Designul plat, dreptunghiular asigură o răcire și o preîncălzire mai eficiente, iar soluția LFP (litiu-fier-fosfat), complet lipsită de cobalt, a trecut cu succes testul de perforare – conceput pentru a simula un scurtcircuit intern cauzat de pătrunderea unui obiect ascuțit în baterie în timpul unui accident rutier sever. În cadrul testului, temperatura bateriei s-a menținut între 30 și 60 °C, fără emisii de fum sau flăcări. Bateriile Blade rezistă, de asemenea, la peste 5.000 de cicluri de încărcare și descărcare.