Salonul Auto de la Shanghai nu s-a lăsat deloc invitat la surprize pentru vizitatori, asiatici sau europeni deopotrivă. A livrat mașini care pot face carieră pe piețele internaționale, nu doar în China. Dacă ar fi să vorbim despre gigantul chinez care este așteptat cu brandul său Chery Tiggo pe piața noastră chiar din acest an, producătorul Chery Motors (n.r. Chery Auto), acesta a prezentat nu mai puțin de patru premiere: Chery Himla, Chery Omoda/Jaeco, Chery Exlantix – un model preparat pentru circuit care aparține brandului Chery Exceed, Chery ICAR.
Niciunul dintre cele patru modele nu este în prima fază destinat pieței din România, dar toate sunt mașini care fac față oricând competiției europene, coreene sau japoneze. În România vor ajunge din această vară modelele Chery Tiggo cel mai probabil 4, 7,8, de ce nu 9 și 9L (bază lungă).
Chery Himla
Pickup-ul Chery Himla marchează un nou capitol pentru Chery Auto în segmentul vehiculelor comerciale și multifuncționale. Numele Himla este inspirat de Himalaya, un simbol al puterii, rezistenței și capacității de a depăși provocările extreme.


Utilitara Chery Himla este „Master the Terrain„, cum o numesc producătorii chinezi, cu caracteristici de super-SUV, cum ar fi ”performanță ridicată, multifuncționalitate, durabilitate și capacitatea de a cuceri orice timp de drumuri și terenuri. Camioneta este potrivită pentru transport de marfă, retragere în natură și explorare de teren extrem”.
Chery Auto își prezintă pickup-ul Himla ca unul extrem de flexibil cu o varietate de sisteme de propulsie: motoare clasice pe benzină și diesel și variante electrice.
Chery Omoda/Jaeco – O călătorie ”accelerată”


Familia NEV a mărcii își face debutul complet:
Chery OMODA C7 SHS, care dispune de sistemul avansat Super Hybrid System (SHS) și mizează pe o autonomie testată de până la 1.250 km.
Chery Omoda/Jaeco C5 SHS, un crossover elegant și inteligent, adaptat pentru mobilitatea urbană
Chery Omoda/Jaeco J5 BEV, un SUV de exterior complet electric conceput pentru experiențe off-road rafinate.
În centrul acestor inovații se află structua SHS care integrează un motor hibrid dedicat 1.5TGDI de generația a cincea cu o transmisie hibridă dedicată (DHT).
Șoferul are astfel la dispoziție 340 de cai putere, o eficiență termică de 44,5% și o autonomie de până la 1.200 km.
Astfel, Chery Omoda/Jaeco stabilește un nou punct de referință în mobilitatea hibridă globală. Producătorul chinez a testat modelele în condiții reale prin seria „Super Hybrid Marathon„, astfel, mașinile au atins recorduri de anduranță de până la 1.613,1 km în zone de mare altitudine și drumuri ”off road”, in zone ca Asia de Sud-Est, Filipine sau Mexic.
Chery Exlantix


Chery Exlantixm face o trecere firească, dar bine gândită inginerește, de la o berlină electrică eleganta, la un supercar electric (EV) capabil să ”rupă” circuite în doua
Ei bine, nu vezi până nu crezi…
Chery ICAR
Chery iCar V23 este un vehicul electric (EV) și este disponibil cu tracțiune spate sau integrală. Variantele RWD sunt echipate cu un motor electric de 136 CP (134 CP sau 100 kW) și un cuplu de 180 Nm.


Bateria este fie litiu-fierfier fosfat (LFP) de 59,93 kWh, fie de 81,76 kWh nichel-mangan cobalt (NMC). Bateria LFP oferă o autonomie de 401 km , în timp ce opțiunea NMC o crește până la 550 km, conform declarațiilor oficialilor companiei.
Designul său atipic, poate regăsit la SUV-uri cu istorie precum Land Rover, Suzuki Jimny sau Mercedes G Class aduce însă componenta electrică în ecuație pentru cei care caută să dețină mașini atipice, greu de neremarcat pe stradă, dar și aleagă soluții electrice.
Sigur, și alte branduri auto chineze deja cunoscute în România și-au arătat ”mușchii” la Shanghai, printre ele am putea aminti de MG, Xiaomi, BYD etc.