Foarte aproape de piața românească, chinezii de la Chery a atins în 2024 un volum record de vânzări, depășind 2,6 milioane de unități, ceea ce înseamnă o creștere de 38,4% față de 2023. De la înființarea sa în 1997, Grupul Chery și-a props să promoveze inovația tehnologică prin primul său motor cu combustie internă, produs independent. Ulterior, prin colaborarea cu AVL din Austria, chinezii de la Chery au dezvoltat mai multe generații de motoare.
Gigantul chinez este foarte aproape de a exporta mașini în România, după ce mai mulți oameni de afaceri români s-au replasat în China pentru a negocia termeni și condiții cu reprezentanții Chery Motors.
Pe măsură ce industria auto a pătruns în era noilor energii, Chery s-a dezvoltat puternic în sectorul hibrid. Tehnologia hibridă este acum la a cincea generație, sub denumirea CSH (Chery Super Hybrid). Aceasta include sisteme avansate DHE (Dedicated Hybrid Engine) și DHT (Dedicated Hybrid Transmission), oferind o autonomie de 1.600 km în condiții standard și depășind 2.300 km în utilizarea reală. Demonstrată în diverse condiții de climă, tehnologia CSH a arătat performanțe excepționale.
Depășirea Barierelor în 1997 – O Inovație ”viață sau moarte”
Chery Motors amintește că ”inima” unui automobil este motorul, dar este și piatra de temelie a tehnologiei auto. De la începutul existenței sale, ”Chery a înțeles că, pentru a construi propriile vehicule, trebuia să rezolve mai întâi ^problema inimii^. Deși se confrunta cu provocări majore precum lipsa de finanțare, decalajele tehnologice și lipsa de talente, președintele Chery, Yin Tongyue, a luat o decizie fermă: ^Motorul mai întâi, apoi vehiculul^”, arată producătorul chinez într-un comunicate de presă.
În 1997, la fabrica sa din Wuhu, Chery a început proiectul ”inima” în condiții extrem de dificile – fără planuri, fără patente și fără o rețea de furnizori.
După mai mult de 500 de zile de eforturi neîntrerupte, linia de producție a fost construită de la zero.

Pe 27 aprilie 1999, toate piesele necesare au ajuns, iar în acea noapte, primul motor Chery a fost produs și pus în funcțiune cu succes. Acest succes nu doar că a marcat un punct de cotitură semnificativ, dar a consolidat și angajamentul Chery față de inovația independentă.
Cu propriul său motor, Chery a obținut componenta esențială necesară pentru producerea vehiculelor, punând bazele unei fabricări auto independente. Pe 18 decembrie același an, primul automobil Chery a ieșit de pe linia de producție, semnificând capacitatea inițială a Chery de a dezvolta și produce atât motoare, cât și vehicule, complet independent.
2002 – Chery și-a construit un departament de cercetare și dezvoltare
În 2002, Chery a decis să investească întreaga sa ”avere” de aproape 1 miliard de yuani pentru a colabora cu AVL din Austria la dezvoltarea primei sale familii de motoare de generație 1.
Această colaborare s-a concentrat pe ”crearea unui sistem avansat de cercetare și dezvoltare, cu o taxă de școlarizare de 1 miliard de yuani”.
Inginerii Chery au fost profund implicați în dezvoltarea a trei serii de motoare, în total 18 motoare, și au învățat tehnologii cheie precum GDI (Injecție Directă de Benzină), TCI (Turboalimentare cu Intercooler) și VVT (Variație a Timpului Supapelor).
Această abordare ”de adaptare a expertizei globale nevoilor locale” a pus bazele evoluției ulterioare la a patra generație de motoare, echipând Chery cu abilități tehnologice esențiale și formând o echipă de profesioniști foarte calificați.
Un punct de cotitură a avut loc în 2005, când motorul complet dezvoltat de Chery, NEF1, a fost pornit cu succes și a ieșit de pe linia de producție. Cu o putere nominală de 87 kW (6.000 rpm) și un cuplu maxim de 147 Nm (4.300 rpm), NEF1 a fost revoluționar pentru acea perioadă.
Motoarele de a treia generație ACTECO, reprezentate de motorul 1.6TGDI în Tiggo 7, au început să concureze cu marii producători globali. Echipa Chery a reușit să combine turboalimentarea și GDI cu componente furnizate de furnizori globali precum Honeywell, BorgWarner și Schaeffler, demonstrând progrese semnificative atât în tehnologie, cât și în calitate.

Chery 2024 – leadership global în tehnologia hibridă
Producătorul chinez declară că ”Chery și-a intensificat eforturile în mai multe domenii tehnologice: motoare cu combustie internă, hibride, range extender, electrice pure și hidrogen, pentru a oferi soluții diversificate utilizatorilor din întreaga lume”.
În mod deosebit, în sectorul hibride, Chery se află în expansiune rapidă, iar după cei 27 de ani de expertiză în motoare, a ajuns la tehnologia sa hibridă de a cincea generație. Aceasta a fost oficial denumită CSH (Chery Super Hybrid), și oferă ”cele mai avansate soluții hibride”.
CSH include un motor termic de 1,5 l GDI, cuplat cu tehnologia electrică DHT, fără trepte de viteză. În modul electric pur, DHT atinge o eficiență maximă de transmisie de 98,5%, minimizând pierderile de energie, îmbunătățind semnificativ economisirea de energie și asigurând schimburi de viteze mai line. Cu ajutorul bateriilor hibride de înaltă performanță, sistemul permite reîncărcarea rapidă a energiei și o autonomie de până la 1.600 km în condiții standard, conform testelor declarate de producătorul chinez..
În plus, pentru a face față diverselor provocări climatice și ale condițiilor de drum din întreaga lume, tehnologia PHEV de a cincea generație a Chery a fost testată riguros în diferite condiții globale. Aceasta a demonstrat o stabilitate și fiabilitate excepționale în medii extreme, inclusiv în deșerturile fierbinți de 57°C din Orientul Mijlociu, în terenurile înalte din America Centrală și de Sud (300-1500 m), în climatele calde și umede din Asia de Sud-Est (umiditate de peste 75%), în regiunile înghețate din Siberia, pe autostrăzile de mare viteză din Germania și pe drumurile mocirloase din Africa. De asemenea, în simulările condițiilor urbane aglomerate din marile metropole internaționale, tehnologia a fost testată riguros timp de mai mult de 1200 de ore anual, demonstrând o adaptabilitate extraordinară.
Performanța Chery în 2024
În 2024, vânzările auto din China au atins 31,3 milioane de unități, reprezentând 34,1% din piața globală și consolidând statutul țării ca cel mai mare piață auto din lume. Chery a depășit anul trecut 2,6 milioane de unități vândute, înregistrând o creștere de 38,4% față de anul anterior.
Vânzările anuale de vehicule electrice au crescut semnificativ, ajungând la 583.569 de unități, o creștere impresionantă de 232,7%.
Performanțele Cherry arată că este singurul producător auto global care a înregistrat creșteri complete în patru segmente-cheie: vehicule electrice, vehicule pe combustibil tradițional, exporturi internaționale și piața internă” arată reprezentanții Cherry Motors.
Fondat în 1997, Grupul Chery operează în peste 100 de țări și regiuni din întreaga lume și a rămas liderul chinez în exporturile de automobile pentru 22 de ani consecutivi. În lista Fortune Global 500 din 2024, Grupul Chery s-a clasat pe locul 385. Chery a fost, de asemenea, unul dintre cei trei producători auto chinezi incluși în „2024 China ESG Impact List”, publicat de Fortune.
