Chery Tiggo ajunge în România pe 10 iulie – SUV-uri chinezești cu prețuri accesibile

După ce și-a făcut debutul în Polonia pe 30 iunie, iar în martie a intrat deja pe piața din Cehia, Chery Automobile va lansa oficial modelele Tiggo 7 și Tiggo 8 în România pe 10 iulie. Lansarea face parte din strategia de extindere regională a grupului chinez, care include și Ungaria și Grecia în planurile imediate. Evenimentul din Polonia a avut rolul de rampă de lansare pentru aceste SUV-uri populare la nivel global, ambele disponibile atât cu motorizări termice, cât și în versiune plug-in hybrid.

Ce propune Chery românilor prin Tiggo 7 și Tiggo 8

Chery Tiggo 7, testat de reporterii Informateca la Wuhu (China), este un SUV de clasă compactă, cu design modern și un spațiu de încărcare flexibil, ce variază între 500 și 1.305 litri. Este un model gândit pentru familii urbane, dar cu destulă robustețe pentru escapade ocazionale.

Vezi și China intră puternic pe piața auto din România: Chery și BYD aduc peste 10 modele plug-in hybrid sau full-electric

Chery Tiggo 8, în schimb, intră pe segmentul SUV-urilor cu șapte locuri, cu o configurație 5+2 și un volum de încărcare extins până la 1.930 de litri.

Ambele modele au fost proiectate pentru a respecta standardele de siguranță Euro NCAP, cu o caroserie ranforsată și sisteme ADAS care acoperă cinci scenarii majore de condus.

Tehnologia hibridă este susținută de sistemul propriu Chery Super Hybrid (CSH), care combină un motor eficient de 44,5% randament termic cu o transmisie electrică performantă și baterii sigure, capabile să funcționeze la temperaturi extreme și să se oprească automat în două milisecunde în caz de pericol.

Consumul anunțat în modul hibrid descărcat este sub 6 litri la sută.

De ce ar trebui să se teamă mărcile europene

Odată cu intrarea Chery în România, piața auto locală va suferi inevitabil modificări. La fel ca MG, BYD sau Geely, Chery aduce produse bine construite, cu dotări complete, la prețuri care pot rupe echilibrul tradițional între mărci consacrate. În mod evident, mărcile europene din segmentul SUV-urilor accesibile – inclusiv Dacia, Renault, Peugeot sau chiar Volkswagen – vor resimți presiunea.

 

Publicul din România, sensibil la raportul calitate-preț, a arătat deja că este dispus să încerce alternative din China, mai ales dacă acestea vin cu tehnologii moderne și un preț competitiv. În plus, sistemele hibride de pe Tiggo 7 și 8 pot deveni atractive într-o piață în care combustibilii rămân scumpi, iar rețeaua de stații electrice e încă inegal dezvoltată.

România, teren de test pentru mașinile chinezești

Pentru Chery, lansarea din România e mai mult decât o simplă extindere comercială. Este un test strategic. Dacă SUV-urile reușesc să convingă clienții români prin fiabilitate, dotări și costuri reduse, vor deschide drumul pentru alte modele din portofoliul mărcii.

Dincolo de produsul propriu-zis, rămâne de văzut dacă rețeaua de service și distribuție va reuși să ofere garanțiile necesare pentru a stabiliza încrederea publicului.

Prezența în Polonia și Cehia indică o direcție coerentă, iar interesul presei locale e în creștere. În România, lansarea de pe 10 iulie ar putea marca începutul unei competiții reale pe un segment dominat până acum de câțiva jucători tradiționali, dar vulnerabili la presiunea prețului și a dotărilor venite din Asia.

 

Chery iCar sport – EV