Cifra de afaceri a Renault Group a crescut cu 6,8% în trimestrul al treilea din 2025

Renault Group a raportat o cifră de afaceri de 11,4 miliarde de euro în trimestrul al treilea din 2025, în creștere cu 6,8% față de aceeași perioadă din 2024. Ajustată la cursuri de schimb constante, creșterea se ridică la 8,5%. Pe ansamblul primelor nouă luni din 2025, veniturile consolidate ale Grupului au ajuns la 39,1 miliarde de euro, cu 3,7% peste nivelul din 2024.

Vânzările globale au crescut cu aproape 10%

În trimestrul al treilea, Renault Group a vândut 529.486 de vehicule, cu 9,8% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările internaționale au crescut cu 14,9%, iar cele europene cu 7,5%. În total, în primele nouă luni din 2025, grupul a comercializat 1,69 milioane de vehicule (+3,8%), menținându-se pe locul al treilea în Europa.

Performanțe solide pentru toate mărcile grupului

Marca Renault a înregistrat o creștere de 3,8% la nivel global, cu 1,17 milioane de vehicule vândute. În Europa, creșterea pe segmentul autoturisme (VP) a fost de 7,5%, susținută de modelele electrice Renault 5 E-Tech și Scenic E-Tech, precum și de hibridul Symbioz. Vehiculele electrificate (electrice și hibride) au reprezentat 60% din totalul vânzărilor Renault, iar vânzările de mașini 100% electrice au crescut cu 84,7% față de T3 2024.

Dacia a înregistrat o creștere de 4,1% în primele nouă luni, cu 521.387 de vehicule vândute. Trimestrul al treilea a fost deosebit de puternic (+16,2%), datorită succesului modelelor Bigster și Sandero. Sandero rămâne cel mai vândut autoturism din Europa, iar Bigster s-a impus ca al doilea cel mai popular SUV din segmentul C, destinat clienților persoane fizice.

Marca Alpine a continuat o creștere spectaculoasă, dublându-și vânzările față de 2024. În trimestrul al treilea, vânzările Alpine au crescut de aproape patru ori, ajungând la 2.344 de unități, susținute de lansarea modelului electric A290.

Renault Group accelerează electrificarea

Vehiculele electrificate (EV + HEV) reprezintă 43,9% din vânzările totale ale grupului în primele nouă luni din 2025, în creștere cu 58,6% față de anul trecut. Doar în trimestrul al treilea, mixul de vânzări electrificate a ajuns la 44%, cu peste 10 puncte procentuale peste nivelul din 2024.

Vezi și Renault group oferă din nou acțiuni gratuite angajaților

Vânzările de vehicule 100% electrice au crescut cu 122%, ajungând să reprezinte 13,5% din total. Renault 5 E-Tech este lider pe segmentul B-EV în Europa, iar Dacia și-a extins oferta de hibride, care reprezintă acum 20,9% din vânzările sale trimestriale.

Perspectivele financiare sunt reconfirmate

Renault Group își menține estimările financiare pentru întregul an 2025: o marjă operațională de aproximativ 6,5% și un flux de numerar liber (free cash flow) situat între 1 și 1,5 miliarde de euro.

CFO-ul grupului, Duncan Minto, a subliniat că, „într-un context economic dificil”, rezultatele se datorează „gamei competitive de vehicule electrice, hibride și termice” și disciplinei în aplicarea planului de reducere a costurilor.

Lansări importante programate pentru finalul anului

În trimestrul al patrulea din 2025, Renault Group pregătește lansarea mai multor modele noi, inclusiv SUV-ul Renault Boreal, versiunea electrică Renault Kwid E-Tech, Alpine A390 și noua generație Clio 6, ale cărei livrări vor începe în primul trimestru al anului 2026.