România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic, după Polonia și Cehia, conform Raportului European Ecommerce 2024.
Potrivit raportului, în 2023, comerțul electronic românesc de bunuri și servicii a atins valoarea de 10,6 miliarde de euro, reprezentând 3,32% din PIB, în creștere față de anul precedent (3,17% din PIB).
În plus, există un potențial semnificativ de extindere în adoptarea cumpărăturilor online, cu 50% din populație efectuând cel puțin o comandă online în 2023.
Pentru 2024, estimările din raport indică o creștere spre 10% a vânzărilor online de bunuri și servicii, sectorul urmând să ajungă la 11,7 miliarde de euro, echivalentul a 3,42% din PIB.
Se anticipează că procentul populației care va efectua cumpărături online va ajunge la 55%, reflectând tendința de digitalizare și preferința tot mai mare a consumatorilor români pentru comerțul online.
Datele au fost extrase din raportul European Ecommerce 2024, comandat de Ecommerce Europe și EuroCommerce și realizat de Centrul pentru Cercetări de Piață al Universității de Științe Aplicate din Amsterdam.
CITEȘTE ȘI: Comerțul electronic, motor de creștere pentru piața depozitelor
MONEY BUZZ | ȘTIRI BUSINESS| ȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |
Articolul Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business