Achizițiile de bunuri nealimentare au crescut cu aproximativ 13% anul acesta față de anul anterior, ajungând la valori cu 60% mai mari decât media din perioada 2018-2019, iar România înregistrează o creștere de 58% a volumului cifrei de afaceri în comerțul cu amănuntul de bunuri nealimentare.
Anul acesta au fost construite centre comerciale moderne cu o suprafață închiriabilă totală de peste 160.000 de metri pătrați, conform datelor preliminare citate de consultanții Colliers, iar Pitești s-a aflat în centrul atenției.
Astfel, aproape 45% din noile suprafețe adăugate stocului național au fost livrate în Pitești, prin două proiecte de retail importante: Argeș Mall, dezvoltat de Prime Kapital/MAS REI, și Pitești Shopping Park, realizat de Mitiska.
O estimare preliminară pentru 2025 arată 200.000 de metri pătrați de noi livrări, incluzand extinderea Mall of Moldova Iași de către Prime Kapital/MAS REI, cu 62.000 de metri pătrați. Astfel, România ar putea depăși pragul de 5 milioane de metri pătrați de spații de retail până la sfârșitul anului 2026.
Noi branduri internaționale au intrat pe piața românească în 2024
Mai multe branduri internaționale au deschis în 2024 primul magazin fizic în România, după ce anterior erau prezente doar prin magazine multi-brand sau prin vânzări online. Printre acestea se numără Rituals Cosmetics și Kiko Milano în domeniul cosmeticelor, Budmil și Bogner în zona fashion, Happy Restaurants și Hesburger în sectorul restaurantelor.
De asemenea, anul acesta și-a făcut intrarea pe piața locală și cel mai mare retailer polonez alimentar cu concepte de proximitate, Zabka, prin brandul Froo. Pe piața de lux, Louis Vuitton a deschis un magazin pe Calea Victoriei la parterul Athénée Palace InterContinental.
CITEȘTE ȘI: Decathlon lansează serviciul Business to Business
Articolul Consum la maxime istorice! România, lider la creșterea retailului nealimentar în UE a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business