Dacia Spring va primi un facelift în 2024

Dacia Spring va primi un facelift în 2024. Devenită una dintre cele mai populare autovehicule cu baterie din Europa, Spring primește o serie de îmbunătățiri estetice, mai ales la interior, dar și unele noutăți tehnice, la baterie.

Dacia a publicat prima imagine de tip teaser a noului Spring, un automobil dezvoltat din modelul cu combustie Kwid și care este, totodată, primul model care folosește platforma CMF-AEV a grupului Renault. Faceliftul va aduce, potrivit primelor informații neoficiale, modificări majore la interior, unde clienții vor beneficia de un confort mai ridicat în comparație cu ceea ce primesc în acest moment pe modelul Spring. Sunt prevăzute schimbări și la nivelul Media Nav, acolo unde lucrurile vor arăta complet diferit.

Vom asista la o generalizare a versiunii de bază, Essential, pe toate piețele, o versiune care, posibil, nu va mai beneficia de ecran multimedia.

Exterior cu modificări în zona barelor

La exterior, schimbările vor fi ceva mai discrete, deoarece Spring a trecut deja în urmă cu aproape doi ani printr-o actualizare, atunci când a primit noul logo și noile elemente specifice imaginii de marcă.

Silueta publicată de Dacia în prima fotografie teaser arată clar aceeași siluetă a lui Spring, cu unele modificări vizibile în zona barelor de protecție față – spate. Acestea ar putea conduce la o creștere ușoară a dimensiunilor acestui model.

În privința grupului motopropulsor, schimbările care s-au vehiculat până acum țin de o îmbunătățire a performanțelor bateriei, cu ajutorul software-ului care o guvernează, lucru care i-a adus un plus de câțiva kWh și, implicit, o creștere discretă a autonomiei. S-a mai discutat și despre posibilitatea lansării unei baterii mai mici, care să permită scăderea semnificativă a prețului acestui model, astfel încât să poată concura pe piețele europene cu noile modele care intră pe segmentul A la prețuri ce coboară spre 20.000 de euro și, în curând, chiar sub acest nivel.

În plus, cu o versiune foarte ieftină, Dacia Spring va putea compensa pierderea subvenției pe piața din Franța sau din Germania, dar și pierderea a 50% din subvenția din România. Vor fi menținute cele două versiune de putere, 45 și 65 CP, care permit autonomii decente cu actuala baterie de pe Spring.

Alte modificări tehnice majore nu sunt așteptate, având în vedere că proiectul Spring a fost dezvoltat în China, cu ajutorul partenerilor chinezi de la Dongfeng, care produc acest model și sub propriile mărci.

Mai mult, eventuale investiții majore în acest model nu mai au sens, în condițiile în care în 2026 ar trebui să fie lansată a doua generație, care se află deja în curs de dezvoltare de aproximativ doi ani. Noul Spring urmează să fie prezentat în foarte scurt timp, nefiind exclusă o premieră la Salonul Auto de la Geneva, acolo unde ar putea sta lângă noul Duster.

Combinații de culori și materiale pentru o baie modernă

Alegerea culorilor și materialelor potrivite poate transforma o baie obișnuită într-un spațiu elegant și funcțional.Iată câteva combinații moderne care...