Chiar dacă clienții ultra-high-end reprezintă doar 0,1% din totalul consumatorilor, aceștia generează 37% din valoarea globală a pieței de lux, arată datele colectate de Boston Consulting Group (BCG).
Acești clienți cheltuiesc, în medie, peste 50.000 euro pe an pentru bunuri și servicii de lux, suma ajungând până la 360.000 euro în categoriile de lux personal (bijuterii, ceasuri, modă, parfumuri, cosmetice) și până la 500.000 euro atunci când sunt incluse automobilele de lux, wellness și longevitatea.
Nu doar segmentele ultra-premium, precum iahturile și avioanele private, sunt dominate de această categorie, ci și domenii precum design interior (71% din piață), vinuri și băuturi fine (66%) și produse iconice de lux personal, precum ceasurile și bijuteriile (34%).
Segmentul aspirațional – consumatorii care cheltuiesc sub 5.000 euro anual pentru lux – a înregistrat o scădere de la 74% din piață în 2013 la 61% în prezent. Aproximativ 35% dintre acești consumatori și-au redus achizițiile în ultimul an, fenomen accentuat în China (45%), Europa și SUA (circa 30%).
Ce așteptări au clienții de top de la branduri
Acești consumatori nu caută doar produse, ci și o relație profundă cu brandul. 60% spun că sunt copleșiți de marketingul excesiv și impersonal, iar 80% își doresc spații intime și exclusiviste în magazine, în locul unor experiențe standardizate și aglomerate.
Calitatea produsului este considerată de 90% dintre ei drept un criteriu non-negociabil, însă percepția asupra meșteșugului și transparenței lanțului de aprovizionare este încă sub așteptări.
Articolul Elita care cheltuie cât un oraș întreg – 37% din piața globală de lux generată de 0.1% din clienți a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business