Ford Puma, SUV-ul compact fabricat exclusiv la uzina Ford Otosan din Craiova, continuă să fie un succes al industriei auto românești. În 2024, fabrica a produs peste 250.000 de vehicule, din care 166.242 au fost modele Puma, restul fiind Transit Courier și Tourneo Courier, conform Profit.ro. Producția a crescut cu 31% față de 2023, iar uzina a exportat peste 80.000 de unități în primele cinci luni ale anului 2025, consolidând poziția României ca hub auto european.
Lansat în 2019, Ford Puma a devenit rapid popular în Europa, fiind cel mai vândut model Ford în Marea Britanie în 2021, cu 28.697 de unități. În mai 2025, Puma a înregistrat 3.695 de vânzări în Regatul Unit, depășind rivali precum Kia Sportage și Nissan Qashqai. Versiunea electrică, Puma Gen-E, lansată în 2024, este primul SUV electric produs în România, cu o autonomie de până la 376 km (WLTP) și un spațiu de depozitare de 566 litri, incluzând „Gigabox” și portbagaj frontal.
Mașina combină designul sportiv cu funcționalitatea, fiind apreciată pentru „Megabox” – un compartiment de 80 de litri sub portbagaj – și tehnologii precum ecranul tactil SYNC 4 de 12 inchi și conectivitatea 5G.
Vezi și Cu ce vine nou Ford Puma Gen-E produs la Craiova
Uzina din Craiova, unde Ford a investit peste 1,5 miliarde de euro din 2008, angajează circa 6.000 de persoane și produce și motoare EcoBoost de 1,0 litri, precum și baterii pentru modelele electrice.
Prețuri în România: modele noi și second-hand
Pentru modelele noi, Ford Puma este disponibil în România prin dealeri autorizați, precum Țiriac Auto. Prețurile pentru Puma Titanium 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV) 125 CP pornesc de la aproximativ 24.000 de euro (TVA inclus), cu reduceri prin programul Rabla 2025 care pot scădea prețul la circa 22.000 de euro pentru casarea a două mașini mai vechi de 15 ani. Puma Gen-E electric are un preț de pornire de la 36.900 de euro (în Germania), dar în România poate fi mai accesibil datorită subvențiilor Rabla Plus, care oferă până la 13.000 de euro reducere, rezultând un preț de aproximativ 25.000-28.000 de euro, în funcție de configurație.
Pe piața second-hand, prima generație Ford Puma (2019-2023) este disponibilă pe platforme precum Autovit.ro și OLX.ro.
Prețurile variază între 14.900 și 22.700 de euro, în funcție de kilometraj (între 14.000 și 56.000 km), motorizare (1.0 EcoBoost Hybrid, 125-155 CP) și dotări (Titanium, ST Line X).
Vezi și MG HS Plug-in Hybrid: SUV-ul care ar putea deveni o alegere ”națională” – Video detaliat
De exemplu, un Puma Titanium 1.0 EcoBoost Hybrid din 2021, cu 26.000 km, costă circa 18.000 de euro, iar un ST Line X din 2020, cu 42.000 km, se vinde la 22.700 de euro (TVA inclus). Deprecierea medie este de aproximativ 149 de euro pe lună, conform AutoUncle, astfel că întreținerea regulată și istoricul de service sunt esențiale pentru a păstra valoarea.