Salonul Auto din Shanghai se va deschide miercuri la o scară record cu peste 100 de premiere mondiale în centrul atenției. Este deja o expoziție a industrie auto care o depășește pe cea de la Geneva. China și Shanghaiul for oferi o ”vitrină globală” a inovației auto și a tehnologiilor de ultimă oră din industrie. Expoziția are și o puternică componentă de politică internațională acum când China este promotoarea cooperării internaționale și a angajamentului față de politicile de deschidere, potrivit unui expert chinez.
Salonul Auto de la Shanghai ar putea fi un punct important în creșterea numărului de mașini electrice sau hibride produse în China care vor ajunge pe piața din Europa. Conform surselor Informateca.ro producătorul auto Chery Motors este foarte aproape lansarea modelelor Chery Tiggo în România.
Auto Shanghai 2025 va avea loc la Centrul Național de Expoziții și Convenții din Shanghai până pe 2 mai, potrivit organizatorilor.
O serie de mărci auto mainstream din întreaga lume participă în moduri de profil înalt. Aproape 1.000 de întreprinderi chineze și străine de top din 26 de țări și regiuni vor participa la spectacol, care se întinde pe o suprafață record de 360.000 de metri pătrați.
Mărcile de vehicule cu energie nouă (NEV), cum ar fi Xiaomi Auto, își vor face debutul, prezentând cele mai recente tehnologii în era vehiculelor conectate inteligente. Din februarie, producătorii auto chinezi precum BYD, Geely, Great Wall și Chery au integrat modelul DeepSeek, accelerând lansarea sistemelor avansate de asistență a șoferului.


Aproape 50 de companii, inclusiv giganți internaționali precum Sony, Intel și 3M, vor debuta la Salonul Auto de la Shanghai 2025 în tehnologia auto și lanțurile de aprovizionare.
Giganții auto prezenți la Shanghai 2025
Pentru giganții auto străini, Salonul Auto de la Shanghai 2025 este văzut ca o demonstrație semnificativă a angajamentului lor continuu față de piața chineză.
Volkswagen va lansa primul său sistem de conducere automatizat, dezvoltat special pentru mediile complexe de trafic din China, a declarat Grupul Volkswagen într-o declarație trimisă Global Times.
Compania a declarat că își accelerează transformarea prin implementarea consecventă a strategiei sale „În China, pentru China”. Auto Shanghai 2025 marchează o etapă cheie în această transformare. Pentru prima dată, Grupul Volkswagen va prezenta o generație complet nouă de vehicule electrice inteligente de la mărcile Audi și Volkswagen, care au fost dezvoltate exclusiv în China pentru clienții chinezi.
Li Yong, cercetător senior la Asociația Chineză de Comerț Internațional, a declarat marți pentru Global Times că ascensiunea Chinei în sectorul auto, în special în NEV, o face o piață esențială pentru jucătorii globali.
„Tehnologia auto chineză, în special în noile energii, este în fruntea globală. Acest lucru, combinat cu potențialul vast de piață al țării, a atras tehnologia și a sprijinit întreprinderile care caută aplicații la scară largă și oportunități de vânzări, toate dornice să călătorească pe valul inovației tehnologice a Chinei”, a spus Li.
Înainte de spectacol, guvernul municipal din Shanghai și Toyota Motor Corp au semnat un acord de cooperare strategică pentru înființarea unei noi companii în districtul Jinshan, Shanghai, potrivit Shanghai Observer. Noua entitate va fi dedicată cercetării, dezvoltării și producției de vehicule electrice Lexus și baterii avansate.
Pe fondul creșterii barierelor tarifare și a protecționismului care perturbă peisajul auto global, China se remarcă prin angajamentul său ferm față de deschidere. De exemplu, țara a eliminat toate aderările la piațăss restricții pentru investitorii străini în sectorul de producție și împărtășește în mod activ oportunitățile de piață cu lumea, a spus Li.
„Introducerea continuă de către guvern a politicilor de deschidere a creat un mediu de afaceri înfloritor, iar prezența puternică la salonul auto de la Shanghai reflectă în mod clar acest lucru”, a spus Li.
„Fiind cea mai mare piață de vehicule și energie nouă din lume, China este o forță dominantă în industria auto globală. Lanțul său industrial complet permite o producție eficientă și un acces ușor la piese auto, reducând semnificativ costurile de producție. Mediul economic stabil și baza vastă de consumatori asigură că firmele cu investiții străine pot asigura suficiente comenzi și vânzări și o creștere pe termen lung”, a declarat Zhang Xiang, președintele Institutului de Cercetare Tehnologică NEV de la Colegiul Vocațional Jiangxi New Energy Technology, conform Global Times.
Zhang a spus că succesul producătorului auto american Tesla în China este un prim exemplu, dovedind că mediul industrial al țării oferă o platformă ideală pentru companiile auto să prospere și să se extindă la nivel global. Tesla a lansat producția la noua sa Megafactory din Shanghai în februarie. Operațiunile Commecig la doar opt luni de la începerea construcției, a servit ca un nou exemplu de „viteză Tesla” în China, potrivit agenției de știri Xinhua.
Potrivit Asociației Producătorilor de Automobile, producția și vânzările de automobile ale Chinei în 2024 au depășit ambele 31 de milioane de unități, exporturile ajungând la 5,859 milioane de unități, o creștere de 19,3% de la an la an, consolidând poziția Chinei ca cel mai mare exportator de automobile din lume. Asociația prognozează o creștere stabilă pentru industria auto în 2025, vânzările fiind așteptate să ajungă la aproximativ 32,9 milioane de unități, în creștere cu 4,7% față de anul precedent.