Labubu peste Barbie. Vânzări de peste 670 milioane de dolari

Pop Mart, compania chineză care produce păpușile Labubu, a depășit giganții tradiționali ai jucăriilor, precum Mattel și iconica sa păpușă Barbie, atât în ceea ce privește valoarea de piață, cât și ritmul de creștere, arată o analiză eToro.

Succesul companiei chinezești provine din strategia sa de „cutii surpriză”, în care pachetele sigilate își dezvăluie conținutul numai după achiziție. Se adaugă personaje captivante și construirea unei comunități de fani.

Este un model diferit de cel utilizat de Mattel, care se bazează pe mărci consacrate, precum Barbie, Hot Wheels, Fisher-Price și American Girl, pe comerțul tradițional cu amănuntul, pe povești, adaptând drepturile de proprietate intelectuală pentru producția de filme și desene animate, pe produse licențiate și pe colaborări cu alte companii de divertisment.

Câți bani a făcut Labubu?

Personajul Labubu, parte a francizei „The Monsters” a Pop Mart, opera artistului Kasing Lung, a devenit cea mai importantă sursă de venituri a companiei. În prima jumătate a anului 2025, seria „The Monsters” a generat venituri de 670 milioane de dolari, reprezentând 34,7% din veniturile totale ale companiei.

Pentru a pune acest lucru în perspectivă, veniturile Labubu în primele șase luni din 2025 au depășit vânzările unor mărci iconice de jucării precum Barbie (632 milioane de dolari în aceeași perioadă pentru segmentul păpușilor).

Impactul Labubu este foarte bine ilustrat în segmentul jucăriilor de pluș al Pop Mart. Această categorie a înregistrat o creștere explozivă de 1.276% față de anul precedent în prima jumătate a anului 2025, ajungând la peste 850 milioane de dolari, reprezentând 44% din cifra de afaceri. Aceasta reprezintă o schimbare masivă față de doar 9,8% din venituri în iunie 2024.

De unde a pornit isteria Labubu

Transformarea segmentului jucăriilor de pluș a fost determinată în totalitate de produsele Labubu, în special de versiunile virale de brelocuri care au devenit accesorii de modă populare pentru celebrități precum Rihanna, Kim Kardashian și Lisa din grupul K-pop Blackpink.

Jurnaliștii au atribuit în mare parte vedetei K-pop Lisa lansarea trendului Labubu la mijlocul lunii aprilie 2024, când o fotografie informală în care ea se îmbrățișa fericită cu un Labubu proaspăt scos din cutie a apărut pe Instagram.

În timp ce păpușile originale se vând cu 20-30 de euro într-o cutie „surpriză”, unele dintre păpuși au devenit obiecte de colecție, fiind vândute cu până la 10.585 de dolari, pentru versiunea Labubu x Vans Old Skool.

Barbie, în cădere liberă

În contrast puternic, Mattel s-a confruntat cu dificultăți semnificative. Veniturile companiei în al doilea trimestru al anului 2025 au scăzut cu 6%, până la 1,019 miliarde de dolari, cu performanțe deosebit de slabe în categoria păpușilor.

Vânzările Barbie au scăzut cu 19% în ultimul trimestru, generând venituri de 335 de milioane de dolari. Capitalizarea bursieră a Mattel se ridică în prezent la aproximativ 5,78 miliarde de dolari, fiind depășită de valoarea de piață a Pop Mart, care a ajuns la 53,70 miliarde de dolari.

Articolul Labubu peste Barbie. Vânzări de peste 670 milioane de dolari a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business