Majoritatea românilor vor aloca un buget mai mic de Sărbători comparativ cu 2023

Un procent de 72% dintre consumatorii din România au declarat că principala problemă care îi îngrijorează este creșterea prețurilor/inflația, urmată de creșterea prețurilor la energie/gaze cu 56%.

Sănătatea este pe locul al treilea, cu 39%, urmată îndeaproape însă de temerile legate de situația financiară proprie, cu 35%, conform sondajului 2024 Holiday Shopping Report realizat online prin intermediul aplicațiilor deținute de ShopFully și Offerista.

În contextul îngrijorării legate de finanțe, multe persoane își concentrează bugetele de sărbători pe articole esențiale, reducând în același timp cheltuielile discreționare iar peste 90% dintre români au declarat că vor limita cheltuielile la cumpărături precum electrocasnice (56%), îmbrăcăminte (54%), mobilă (54%), restaurante (51%), călătorii (48%).

De asemenea, peste o treime din români (37%) vor începe cumpărăturile mai devreme anul acesta, principalul motiv pentru această abordare fiind eșalonarea cheltuielilor (46%), urmat de dorința de a avea mai mult timp la dispoziție pentru planificarea achizițiilor (40%), motivul de pe locul al treilea fiind evitarea stresului de ultim moment (35%).

Impactul situației economice este resimțit puternic de români în 2024, 11% dintre aceștia declarând că nu intenționează să facă cumpărături de Crăciun anul acesta din cauza puterii de cumpărare reduse.

Media digitală este principalul canal pentru informare legat de promoții

Pentru a afla informații despre ofertele de Crăciun, consumatorii români preferă să se informeze de pe site-urile oficiale ale magazinelor/brandurilor (53%), urmate de social media (33%) și de abia apoi TV (28%) și presă (21%).

În același timp, când vine vorba de a găsi inspirația pentru cumpărăturile de sărbători, magazinele locale conduc topul preferințelor românilor (43%), urmate îndeaproape de canalele de social media cu 38% și de abia pe locul al treilea de TV cu 30%.

Românii preferă să vadă și să testeze ceea ce cumpără așa că, inclusiv atunci când vine vorba de cumpărăturile pentru sărbători, majoritatea (59%) vor realiza achizițiile în magazine fizice, puțin peste o treime (34%) au declarat că vor face cumpărături atât în magazine cât și online și doar 7% exclusiv online.

Cum arată bugetul alocat de români de Sărbători

Anul acesta, datorită situației economice, aproape două treimi din consumatorii români vor aloca același buget pentru cumpărăturile de sărbători ca și în 2023 (65,13%), în timp ce aproape 20% din consumatori vor aloca un buget total mai mic.

Bugetul mai mic alocat pentru sărbători va însemna că anul acesta consumatorii intenționează să cheltuie mai puțin pe fiecare cadou (35%), vor alege produse total diferite cu un preț mai mic (29%) sau vor opta pentru alternative mai ieftine ale acelorași produse (20%).

CITEȘTE ȘI: Românii alocă un buget de 1700 lei pentru achiziția de plăci ceramice

Articolul Majoritatea românilor vor aloca un buget mai mic de Sărbători comparativ cu 2023 a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business