Podul peste Prut între Iași și Ungheni va avea 261,2 metri lungime

România și Republica Moldova aveau nevoie de o noua cale de acces peste Prut. Astfel, podul peste Prut între Iași și Ungheni care face parte integrantă din viitoarea autostradă A8, cu o lungime de 261,2 metri, este primul pod dintre România și Republica Moldova construit în ultimii 60 de ani.

Deși nu ar trebui să fie un moment cu iz politic, alianța PNL-PSD-UDMR l-a trimis aici pe Crin Antonescu, candidatul alianței la președinția României.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat că podul, a cărui construcție a fost lansată oficial sâmbătă, va trebui să fie finalizat într-un termen de 18 luni.

”E primul pod construit peste Prut după 60 de ani. Sunt 60 de ani de când nu s-a mai construit niciun pod, ceea ce cu siguranță trebuie să îndreptăm. Aceste lucruri se întâmplă cu bani europeni, cu bani de la Uniunea Europeană, nu cu bani din alte părți. E un proiect pe CEF, pe Connecting European Facility, care a fost gestionat și care a fost impulsionat, în urmă cu un an, în urmă cu doi ani, în urmă cu trei ani, de doamna comisar Adina Vălean și care a făcut posibil ca acest proiect să fie astăzi în stadiul acesta și să aibă finanțare”, a spus Grindeanu.

Valoarea totală a proiectului este de 32,9 milioane de euro, din care contribuția Uniunii Europene este de 16,4 milioane de euro.

Podul va avea o lungime de 261,2 metri și vor fi câte două benzi pe fiecare sens.

Podul va uni localitatea Zagarancea din raionul Ungheni și comuna Golăești din județul Iași, fiind parte a Autostrăzii Unirii (A8), cu rol major în interconectarea celor două rețele rutiere naționale, respectiv autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni și viitoarea autostradă Ungheni – Chișinău, ambele cu termen de finalizare estimat pentru anul 2030.

Pod Plutitor, o soluție temporară

Pentru a rezolva soluția traficului între cele două țări, un pod plutitor a fost inaugurat astăzi, 23 mai 2023, odată cu el fiind inaugurat și punctul de trecere a frontierei (PTF) dintre Republica Moldova și România, Leova-Bumbăta.