Vânzările retailerului grec de jucării și produse pentru casă, Jumbo, în România au înregistrat o creștere de aproximativ 12% în primele opt luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Aceasta reprezintă cea mai mare creștere din cadrul grupului. Cu toate acestea, retailerul continuă să se confrunte cu probleme de aprovizionare și tranzit al mărfurilor prin Canalul Suez.
România a devenit piața cu cea mai mare creștere pentru Jumbo
Lanțul de 17 unități Jumbo și magazinul online al retailerului grec au vândut în primele opt luni ale anului cu 12% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, peste Grecia (7%), Cipru (1%) și Bulgaria (9%), cele trei piețe unde mai activează, anunță compania.
De asemenea, în august, magazinele locale au adus venituri cu 11% mai mari față de respectiv 7%, 3% și 9% cât au fost creșterile în Grecia, Cipru și Bulgaria.
La nivel de grup, vânzările Jumbo au crescut cu aproximativ 8% în august și cu aproximativ 7% în primele opt luni ale anului, după o tendință descendentă în iunie și iulie.
„Această evoluție le permite conducătorilor Jumbo Group să își mențină prognozele pentru acest an, deși tranzitul de mărfuri prin Canalul Suez nu s-a normalizat încă și problemele majore din lanțul de aprovizionare nu au fost complet rezolvate. Astfel, estimările pentru întregul an rămân neschimbate: o creștere a vânzărilor de 4% în 2024 și profitabilitate apropiată de nivelurile din 2023. De asemenea, strategia Jumbo prevede continuarea programului de investiții, satisfacția consumatorilor și recompensarea acționarilor – parteneri”, anunță compania.
Descoperă și: Noriel a fost vândut către turcii de la Sunman Group
Astfel, conducerea Grupului Jumbo va convoca o Adunare Generală Extraordinară pe 26 septembrie pentru a propune aprobarea unui program de răscumpărare de acțiuni pe doi ani, de până la 10% din capitalul social. Toate acțiunile achiziționate vor fi anulate. Se va propune un preț minim de cumpărare de 1 euro pe acțiune și un preț maxim de cumpărare de 27,20 de euro pe acțiune.
România a devenit a doua cea mai mare piață pentru Jumbo, după Grecia
Potrivit unui raport din februarie 2024, retailerul Jumbo a înregistrat o creștere de 15% a vânzărilor în România în 2023, depășind creșterea de 14% raportată de grupul la nivel global. Această performanță se datorează expansiunii companiei, care a deschis un magazin online în iulie și o nouă unitate în Iași în octombrie. Pentru anul acesta, planul de investiții al companiei în România include două inaugurări: un al doilea magazin în Oradea, deja deschis în aprilie, și alte două unități în Timișoara și București, care vor fi inaugurate în noiembrie, toate fiind în proprietatea Jumbo.
Magazinul din București va fi inaugurat în centrul comercial Liberty Center din Sectorul 5 al Capitalei, pe care compania l-a achiziționat în 2023.
România este pentru Jumbo a doua piață de desfacere după Grecia (58%), cu 21% din vânzările totale. Retailerul a terminat anul trecut cu 85 de magazine fizice și trei magazine virtuale în Grecia, Cipru, Bulgaria și România.
Sursa: economica.ro