Centrele comerciale din România sunt principalele destinații pentru petrecerea timpului liber, depășind multe dintre piețele europene în ceea ce privește oferta de entertainment, potrivit unei analize realizate de Nhood.
Majoritatea mall-urilor din țară includ spații de joacă pentru copii și arcade (prezente în 40-50% dintre mall-uri), în timp ce facilități precum realitate virtuală (VR), bowling, laser tag, escape rooms sau parcuri de trambuline se regăsesc în mai puțin de 10% dintre centrele analizate.
Comparativ cu piețele europene, centrele comerciale din România au o rată mai mare de prezență a componentelor de divertisment, de 79%, față de Germania (57%) ori Italia, cu doar 45%. Această diferență este explicată de preferințele consumatorilor români de a-și petrece timpul liber în centrele comerciale și de reacția întârziată a altor piețe europene la schimbările de comportament ale consumatorilor.
Cât cheltuiesc românii pentru divertisment?
Cu toate acestea, românii alocă un buget mai mic pentru divertisment, față de alți europeni. Conform datelor INSSE, românii au alocat, în medie, 3,1% din bugetul de consum al gospodăriilor pentru recreere, cultură și sport în 2023, ceea ce echivalează cu aproximativ 120 lei pe lună.
Ponderea cheltuielilor variază semnificativ în funcție de venituri, ajungând la 5,9% în cazul celor cu cele mai mari venituri. Deși aceste cifre sunt promițătoare, România rămâne sub nivelul altor piețe europene, unde ponderea cheltuielilor pentru acest segment atinge 5,1% în Spania, 7% în Franța și 9% în Germania.
Chiar dacă piața locală are o ofertă limitată și există în continuare un mare potențial de diversificare, mall-urile din țară sunt mai bine poziționate în acest segment comparativ cu cele din Germania, Italia sau Austria.
CITEȘTE ȘI | Veranda Mall redeschide singurul patinoar în aer liber din Obor
Articolul România, în fața altor țări europene după oferta de entertainment din centrele comerciale a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business