Compania slovacă Eyerim își propune ca România să devină punctul central al extinderii regionale în 2025. Aflată în al zecelea an de activitate, compania estimează vânzări de 21 milioane euro, accelerând tranziția de la retailer de modă online la furnizor complet de servicii optice.
Eyerim a înregistrat o creștere a veniturilor de 25% în 2023, 32% în 2024 și a extins și prezența offline, integrând showroom-urile din Bratislava și Praga într-un model digital-first care susține, fără a înlocui, vânzările online. România rămâne o piață operată exclusiv online, fără planuri pentru o prezență fizică până la finalul anului.
În 2024, România a contribuit cu peste 10% la veniturile totale ale companiei, înregistrând o dinamică similară cu cea din Polonia, majoritatea pentru ochelari de soare. Un studiu intern realizat în Cehia, Slovacia și Polonia arată că, deși doar 22% dintre respondenți au cumpărat ochelari online, 61% sunt interesați să o facă.
Creșterea companiei a fost alimentată de dezvoltarea liniilor proprii de produse, inclusiv ramele OiO și Kohe, lentile personalizate și consultații optice gratuite în showroom-uri. Aceste categorii au înregistrat un ritm de creștere de aproape trei ori mai mare decât brandurile internaționale.
Retailerul colaborează cu unii dintre cei mai mari furnizori de optică din lume, inclusiv Luxottica (Ray-Ban, Oakley, Prada), Safilo (Polaroid, Boss), Kering (Gucci) și Marcolin. EYERIM este în proces de a deveni primul retailer online din regiune autorizat să vândă colecțiile Thelios, inclusiv Fendi și Loewe.
Fondată în 2015 de Yassaman Omidbakhsh și Martin Zahuranec, cu experiență anterioară în dezvoltarea de platforme e-commerce în Asia de Sud-Est, compania a atras până în prezent peste 5,7 milioane de euro în patru runde de finanțare, de la fonduri precum Neulogy Ventures, Eterus Capital, Inovo și 3TS Capital.
CITEȘTE ȘI | Fielmann intră pe piața slovenă prin achiziția Optika Clarus
Articolul România, punct central pentru extinderea regională a slovacilor de la Eyerim a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business