Timpul petrecut de români în mall a crescut cu peste 9%, de la 130 de minute în aprilie 2023 la 142 de minute anul acesta, arată o analiză Brand Management.
Pe de altă parte, dacă în aprilie 2023, drumul până la mall dura în medie 28 de minute, în mai 2024, acest indicator a crescut cu 39%, ajungând la 39 de minute.
În ceea ce privește mijloacele de transport preferate pentru deplasarea către mall, numărul celor care aleg mașina (personală, de serviciu sau împrumutată) a crescut semnificativ.
În 2023, procentul acestora era de 45%, iar în mai 2024 a ajuns la 58%. Transportul în comun este pe locul secund, cu 23%, în scădere de la 29% în aprilie 2023, urmat de mersul pe jos (16%, în scădere de la 21% în 2023).
Interesant este că bărbații preferă cel mai mult să folosească mașina (65%), în timp ce femeile și tinerii din generația X (persoane născute între 1961–1980) preferă mersul pe jos (19%).
Oamenii sunt dispuși să parcurgă distanțe cuprinse între 9 și 17 kilometri pentru a ajunge la mall. În 2024, distanța medie până la mall a crescut cu un kilometru, ajungând la 12 kilometri.
Cumpărăturile rămân principalul motiv pentru vizitele la mall (89%). Acest procent a crescut masiv de la an la an, ajungând la 68%, probabil și datorită eliminării restricțiilor din perioada pandemiei.
CITEȘTE ȘI: Mega Mall devine primul mall accesibil persoanelor cu deficiențe de vedere
MONEY BUZZ | ȘTIRI BUSINESS| ȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |
Articolul Românii petrec mai mult timp în mall, dar stau mai mult și în trafic să ajungă acolo a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business