Romcim va contesta în instanţă amenda primită de la Consiliul Concurenţei

Producătorul de ciment Romcim anunţă că va ataca în instanţă decizia Consiliului Concurenţei de a amenda compania cu 13,3 milioane euro. Reprezentanţii companiei subliniază că ”Romcim îşi desfăşoară întreaga activitate într-o manieră etică şi responsabilă, pe baza politicilor interne clare, care interzic, în mod expres, comportamentele anti-concurenţiale”.

”Romcim îşi desfăşoară întreaga activitate într-o manieră etică şi responsabilă, pe baza politicilor interne clare, care interzic, în mod expres, comportamentele anti-concurenţiale. Compania respinge ferm decizia anunţată de către Consiliul Concurenţei în cadrul investigaţiei pe piaţa cimentului din România. Romcim urmează să primească decizia motivată a Consiliului Concurenţei, pe care intenţionează să o conteste în faţa instanţelor de judecată”, spun reprezentanţii companiei.

La rândul său, şi Holcim România a anunţat că va contesta amenda aplicată de Consiliul Concurenţei în urma finalizării investigaţiei privind piaţa cimentului, considerând că aceasta a fost lipsită de fundament.

Consiliul Concurenţei a anunţat joi că a sancţionat companiile Holcim Romania, Romcim şi Heidelberg Materials România cu amenzi în valoare totală de 217,9 milioane lei (aproximativ 43,7 milioane euro) pentru coordonarea politicilor de stabilire a preţurilor.

- Publicitate -Domeniile Ostrov

Amenzile au fost aplicate astfel:

Holcim Romania SA: 90.900.114,26 lei (18,2 milioane euro);
Romcim SA: 66.123.571,28 lei (13,3 milioane euro);
Heidelberg Materials România SA: 60.942.856,28 lei (12,2 milioane euro).
În urma investigaţiei, autoritatea de concurenţă a constatat că, cel puţin în perioada 2017-2018, între cei trei producători de ciment s-a realizat un schimb de informaţii comerciale sensibile (informaţii referitoare la preţuri viitoare, discounturi, condiţii de plată, termene de plată, cantităţi, volume etc.) prin intermediul unor clienţi.

Astfel, fiecare dintre cei trei producători a implementat mecanisme pentru organizarea şi utilizarea internă a informaţiilor colectate de la clienţi prin agenţii zonali de vânzări. În acest fel au avut acces la informaţii care nu aveau caracter public (nefiind vorba despre preţuri la raft), pe care le-au centralizat, monitorizat şi utilizat în stabilirea strategiilor comerciale în ceea ce priveşte politica de preţ.

„Fiecare companie implicată a putut să prevadă, în mod rezonabil, că informaţiile despre propriile condiţii comerciale vor ajunge la ceilalţi producători. Comportamentul a condus la reducerea concurenţei, ceea ce a generat majorarea preţurilor cimentului faţă de ţările vecine”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

13-0! Rapid a demolat un club de liga a patra din Emiratele Arabe Unite

Rapid a câștigat la scor, 13-0, primul meci amical din pauza de iarnă disputat în cantonamentul din Dubai în...