Un covârșitor procent de 93% dintre cei care intenționează să facă achiziții de Black Friday 2025 și care au răspuns unui sondaj MKOR, își pregătesc o listă în avans, începând procesul cu 3-4 săptămâni înainte.
Principalul motor pentru achizițiile de Black Friday este dorința de a achiziționa produse de pe un wishlist personal la un preț mai bun (53%), urmată de pragmatismul cumpărării cadourilor de Crăciun (31%).
În 2025, coșul mediu s-a diversificat dramatic, incluzând produse din 3.9 categorii diferite, în medie (+1 față de 2024). Deși Electronicele și Electrocasnicele se mențin în topul listelor (49%), ascensiunea categoriilor de lifestyle este puternică.
Atât articolele Fashion (42%), cât și produsele de Beauty & Care (42%) aproape că își dublează prezența în intențiile de cumpărare, semnalând o tranziție către stocuri, într-o perioadă de incertitudine și presiune fiscală.
Abordarea hibridă (online + offline) a ajuns la 39%, fiind propulsată de Gen Z. Contrar mitului că trăiesc exclusiv digital, 56% dintre tinerii între 18 și 28 de ani intenționează să combine canalele, folosind online-ul pentru research și magazinele fizice pentru a testa produsele.
Principala barieră în a participa la Black Friday rămâne neîncrederea în corectitudinea ofertelor (30% dintre non-cumpărători). Studiul arată că pragul psihologic care separă o ofertă banală de o oportunitate reală se situează la o reducere medie de 54%.
Articolul Sfârșitul impulsivității: 9 din 10 români își planifică cumpărăturile de Black Friday a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business

