Industria auto globală se confruntă în prezent cu o supracapacitate serioasă, situație care determină producătorii auto să își reevalueze strategiile de dezvoltare. Declarația a fost făcută de Li Shufu, președintele și fondatorul Geely, sâmbătă, în cadrul unui forum auto desfășurat la Chongqing, transmite Reuters.
În acest context tensionat, Geely, unul dintre principalii producători auto din China și deținător al brandurilor Volvo, Zeekr și Geely Auto, a anunțat că va renunța la planurile de construire a unor noi fabrici și nu va extinde capacitățile de producție în facilitățile existente.
Decizia survine pe fondul unui război al prețurilor pe piața auto din China, unde competiția acerbă obligă producătorii să caute noi piețe externe. În paralel, autoritățile chineze au transmis un apel pentru limitarea expansiunii agresive în acest sector.
Strategia Geely: parteneriate și eficientizarea capacităților existente
În linie cu noua strategie, Geely a confirmat că va utiliza facilitățile de producție deja existente ale Renault din Brazilia, evitând astfel investițiile suplimentare în noi linii de producție. În plus, compania chineză va prelua o participație minoritară în operațiunile locale ale producătorului francez.
Vezi și Chery Omoda C3: Debut mondial la Wuhu în timpul Salonului Auto de la Shanghai
Deși procesul de aprobare a tranzacției a înregistrat anterior întârzieri din cauza reglementărilor locale, Geely își menține angajamentul față de parteneriatul cu Renault, considerat esențial pentru consolidarea prezenței pe piața sud-americană.