Platforma internațională de comerț electronic Trendyol, susținută de Alibaba, a atins pragul de 1.000 de comercianți români activi, după doar șase luni de la lansarea oficială a procesului de înrolare pe piața locală. Majoritatea acestora sunt întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri), dar se regăsesc și branduri cunoscute precum evoMAG sau Gerovital.
IMM-urile românești își găsesc locul în e-commerce-ul internațional
Comercianții români generează în prezent 15% din volumul total al afacerilor Trendyol în România, iar compania își propune ca până la sfârșitul anului să ajungă la 5.000 de comercianți locali activi.
„Acest prag ilustrează faptul că platforma noastră oferă o oportunitate reală pentru afacerile locale, indiferent de dimensiune, de a-și dezvolta activitatea atât în România, cât și pe piețe externe,” a declarat Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group.
Modă, casă și produse de larg consum – categoriile preferate
Printre cele mai populare categorii în care activează comercianții români pe Trendyol se numără:
- Fashion (41%)
- Home (25%)
- FMCG – produse de larg consum (14%)
- Cosmetice (11%)
- Electrocasnice (5%)
Dacă moda rămâne lider în preferințele consumatorilor, cele mai rapide creșteri în ultimele luni s-au înregistrat în segmentele FMCG, cosmetice și produse pentru casă.
Sprijin pentru creștere și vizibilitate
Trendyol pune la dispoziția partenerilor români un ecosistem de sprijin integrat, care include:
- Instrumente de promovare și analiză a performanței
- Un depozit logistic local
- Platforma Seller Center, pentru gestionarea stocurilor, prețurilor și interacțiunii cu clienții
Peste 72% dintre comercianți au utilizat deja aceste facilități, cele mai eficiente fiind participarea în campanii speciale, oferirea de reduceri și cupoane personalizate pentru clienți.
Extindere rapidă: de la Black Friday la integrarea accelerată
Prezența Trendyol în România s-a intensificat după succesul primei campanii de Black Friday în noiembrie 2024. Platforma a lansat oficial procesul de înrolare a comercianților în decembrie, iar ritmul a crescut semnificativ în ultimele două luni – doar în luna mai au fost integrați peste 500 de comercianți români.
Timpul mediu de activare pe platformă este de mai puțin de o săptămână.
O rețea regională în expansiune
Cu peste 2,3 milioane de utilizatori în regiune, Trendyol conectează în prezent peste 250.000 de comercianți cu mai mult de 40 de milioane de clienți din Turcia, Germania, Azerbaidjan, statele din Golf și mai recent România, Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, Bulgaria și Grecia.