Un procent de 15% dintre magazinele online locale folosesc în continuare Magento 1, platformă abandonată oficial de Adobe în 2020 – fără suport tehnic sau patch-uri de securitate, arată o analiză Roweb a peste 1.000 de magazine online.
Mai mult, 5% din site-urile Magento 2 rulează versiuni foarte vechi, iar 1.3% utilizează versiuni depășite de Elastic Search. și doar 1.5% dintre magazine au migrat în ultimul an de pe Magento, majoritatea către WordPress sau Shopify.
Incredibil, 17.2% dintre magazinele online expun public versiunea platformei folosite, iar 24.1% păstrează link-ul de administrare în formatul standard (/admin), o vulnerabilitate des întâlnită în atacurile brute-force.
Doar 4.5% din magazinele online folosesc tema modernă Hyvä, cea mai performantă și rapidă tehnologie front-end pentru Magento, iar sub 1% rulează pe versiunea Enterprise, soluția dedicată companiilor mari.
Cele mai populare industrii în rândul platformelor de e-commerce din România sunt echipamente industriale (19.7%), tehnologie (18.1%), sport (7.1%), auto/artă/fashion (6%). Cele mai multe au sediul în București/Ilfov (43%) și Cluj-Napoca (28%).
Interesant este că 89.5% dintre site-uri folosesc domenii.ro și 78% au fost dezvoltate de doar 7 furnizori de software. Majoritatea afișează pe site link către profilul de Facebook (57%), Instagram (38%), LinkedIn (10%), TikTok (5%).
Articolul Un procent de 15% din magazinele online locale folosesc o platformă abandonată din 2020 a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business