Volkswagen lansează noi modele electrice accesibile pentru a câștiga 20% din piața europeană

Volkswagen mizează pe o nouă generație de modele electrice entry-level pentru a-și consolida poziția în Europa. Directorul general Oliver Blume a declarat, înaintea Salonului Auto de la Munchen, că obiectivul grupului este să atingă o cotă de piață de 20% pe segmentul vehiculelor electrice în regiune.

„Avem un obiectiv clar: o poziție de vârf pe segmentul entry-level pe piața noastră internă din Europa”, a afirmat Blume.

Patru modele noi, produse în Spania

Volkswagen va lansa la Munchen patru modele electrice noi, programate să ajungă pe piață în 2026. Printre acestea se află ID Polo, cu un preț de pornire de aproape 25.000 de euro. În 2027, compania va introduce ID Every1, modelul cu cel mai accesibil preț, estimat la aproximativ 20.000 de euro.

Vezi și Volkswagen ID.EVERY1: un model electric „entry-level” cu preț de 20.000 de euro

Pentru a reduce costurile de producție, toate cele patru modele vor fi fabricate în Spania. Oficialii grupului consideră că segmentul entry-level are un potențial semnificativ, iar noile lansări ar putea atrage clienți care până acum au fost descurajați de prețurile ridicate ale vehiculelor electrice.

Presiunea reglementărilor UE

Extinderea gamei electrice este esențială și pentru respectarea normelor stricte privind emisiile de CO2 impuse de Uniunea Europeană. În lipsa unei cote ridicate de vânzări pe segmentul EV, Volkswagen riscă să plătească amenzi considerabile.

În prezent, compania susține că deține 28% din piața europeană a vehiculelor electrice și că, la nivel global, a vândut 466.000 de unități în primele șapte luni ale lui 2025, dintr-un total de 4,41 milioane de automobile comercializate.

Provocări pentru Volkswagen

Deși rămâne cel mai mare constructor auto european, Volkswagen se confruntă cu presiuni crescânde: concurența externă tot mai puternică, scăderea vânzărilor în China și noile tarife vamale impuse de Statele Unite. În iunie, grupul a anunțat că va reduce personalul din Germania cu aproximativ 20.000 de angajați până în 2030, ca parte a unui program de tăiere a costurilor.